اردوغان: امیدواریم آمدن پزشکیان باعث گسترش بیشتر روابط ایران و ترکیه شود

سرویس ترکیه - اردوغان ابراز امیدواری کرد که در دوران ریاست جمهوری پزشکیان روابط میان ایران و ترکیه گسترش بیشتری پیدا کند.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنانی با ابراز خرسندی از پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران، گفت که امیدوار است که روابط ایران و ترکیه در دوران پزشکیان بیش از گذشته گسترش پیدا کند.

اردوغان در نشست خبری در هواپیما و در میانه سفر گفت: «مسعود پزشکیان وقتی به مناطق کردنشین (کردستان) می رود، به زبان کردی و در تبریز به زبان ترکی سخن می گوید.»

رئیس جمهور ترکیه گفت: «پس از بازگشت به ترکیه با پزشکیان تماس گرفته و به او تبریک خواهم گفت. امیدوارم که در دوران ریاست جمهوری او روابط ایران و ترکیه گسترش بیشتری پیدا کند.»

اردوغان افزود: «بماند که در میان کشورهای منطقه ترکیه بهترین روابط را با ایران دارد.»

اردوغان با تاکید بر اینکه ایران یک همسایه مهم با سابقه روابط تاریخی و فرهنگی با ترکیه است، گفت: «انتظار می رود روابط دوجانبه ترکیه و ایران در دوره جدید با سرعت بیشتری در جهت مثبت توسعه یابد.»

رئیس جمهور ترکیه در سخنان خود یک بار دیگر از مذاکره با دولت دمشق استقبال کرده و گفت به محض این که بشار اسد رئیس جمهور سوریه موافقت کند، روابط به روال عادی پیش از جنگ باز خواهد گشت.

کد خبر 2772581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha