دمیرتاش: راه حل مسئله کُرد از مجلس ترکیه می گذرد

سرویس ترکیه - دمیرتاش پس از دیدار با اوزگور اوزل، در بیانیه‌ای ضمن ارزشمند شمردن این دیدار، بر لزوم رعایت قانون و برقراری عدالت برای بازگشایی مسیرهای سیاسی و رسیدن به راه حل مسئله کُرد تأکید کرد.

به گزارش کردپرس، صلاح‌الدین دمیرتاش، رئیس مشترک پیشین حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP)، پس از دیدار با اوزگور اوزل، رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق (CHP)، در زندان ادیرنه با انتشار بیانیه‌ای این دیدار را ارزشمند توصیف کرد. او ضمن تشکر از اوزل برای این دیدار، به مشکلات جامعه و ضرورت برقراری عدالت، صلح و وحدت اجتماعی اشاره کرد. دمیرتاش تأکید کرد که مردم ترکیه که از بحران‌های اقتصادی و بی‌عدالتی‌ها رنج می‌برند، به همبستگی و گفت‌وگوی سازنده نیاز دارند.

دمیرتاش در ادامه به وضعیت بسته‌شدن کانال‌های سیاسی در ترکیه اشاره کرد و گفت که بدون احترام به حاکمیت قانون در همه زمینه‌ها، نمی‌توان به عادی‌سازی و گشایش سیاسی امیدوار بود. او تأکید کرد که مجلس ترکیه باید در همه تصمیم‌گیری‌ها نقش داشته باشد و راه‌حل مسائل کشور از مسیر سیاست و مجلس می‌گذرد.

دمیرتاش: راه حل مسئله کُرد از مجلس ترکیه می گذرد

در این دیدار، موضوعاتی چون نابرابری، دموکراسی، سیاست خارجی، مسئله کرد، حقوق زنان، جوانان و بازنشستگان، همچنین مشکلات اخیر در حوزه سلامت و فاجعه کشتار کودکان در بیمارستان های ترکیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دمیرتاش در ادامه بر اهمیت دیالوگ و همکاری سیاسی در حل مسائل اساسی کشور تأکید کرد و خواستار پایان دادن به سرکوب‌های سیاسی از جمله پرونده‌های قضایی مرتبط با کوبانی، گزی و اقدامات علیه اکرم امام‌اوغلو شهردار محبوب استانبول شد.

او در پایان افزود که محتوای این دیدار از طریق وکلایش به دفتر مرکزی حزب برابری و دموکراسی خلق‌ها (دم پارتی) منتقل خواهد شد و بار دیگر از اوزل برای این ملاقات قدردانی کرد.

کد خبر 2776731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha