دیدار رئیس حزب جمهوری‌خواه خلق با صلاح‌الدین دمیرتاش در زندان ادیرنه

سرویس ترکیه - اوزگور اوزل، رهبرCHP، با صلاح‌الدین دمیرتاش، سیاستمدار در بند کُرد در زندان ادیرنه دیدار کرد؛ او پس از این دیدار با تأکید بر اهمیت صلح و دموکراسی، اعلام کرد که حزبش در فرایند حل مسائل کشور همراهی خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، اوزگور اوزل، رئیس حزب جمهوری‌خواه خلق (CHP)، با صلاح‌الدین دمیرتاش و سلجوق میزراکلی، شهردار سابق دیاربکر در زندان ادیرنه ملاقات کرد. این دیدار دو و نیم ساعت به طول انجامید و اوزل بعد از آن در یک کنفرانس خبری به بیان نظرات خود پرداخت.

اوزل با تأکید بر اهمیت همکاری همه بازیگران سیاسی در روند صلح و حل مشکلات کشور، از نقش ویژه دمیرتاش نام برد و اعلام کرد که حزبش در برابر هیچ‌یک از این تلاش‌ها مانع‌تراشی نخواهد کرد. او گفت: «همه بازیگران ارزشمند هستند و ما در جایگاهی قرار نخواهیم گرفت که در تاریخ باعث شرمساری باشد.»

اوزل همچنین در دیدار با دمیرتاش و میزراکلی، به موضوعات عدالت، حقوق زنان و کودکان و مشکلات اقتصادی اشاره کرد و بر ضرورت مبارزه با ناعدالتی و تقویت دموکراسی تأکید کرد. او افزود که پارلمان ترکیه نقش کلیدی در حل این مسائل دارد و تلاش‌ها باید به این نهاد متمرکز شوند.

اوزل هشدار داد که نباید اجازه داد که مسائل اقتصادی و مشکلات واقعی کشور در سایه موضوعات سیاسی و فرآیندهای انحرافی پنهان شوند. او تأکید کرد که حزب جمهوری‌خواه خلق به دقت فرآیندها را دنبال خواهد کرد و از هیچ فرصتی برای بهبود اوضاع اجتماعی و اقتصادی غافل نخواهد شد.

کد خبر 2776722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha