چرا قانون درباره اوجالان اعمال نمی شود؟

سرویس ترکیه - عمر اوجالان برادرزاده عبدالله اوجالان رهبر PKK با خطاب قرار دادن اردوغان و ییلماز تونچ وزیر دادگستری، از آنها خواستار اجرای قانون درباره اوجالان و دیدار او با خانواده اش شد.

به گزارش کردپرس، در پی تداوم اعتراض ها به انزوای اجباری اعمال شده علیه عبدالله اوجالان، رهبر حزب کارگران کردستان (PKK)، عمر اوجالان، نماینده حزب برابری و دموکراسی خلق‌ها (دم پارتی) از ریحا (اورفا)، و برادرزاده اوجالان، خطاب به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و ییلماز تونچ وزیر دادگستری، خواستار ارائه توضیح درباره وضعیت رهبر PKK شد.

عمر اوجالان در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی به وضعیت انزوای عبدالله اوجالان اشاره کرد و نوشت: «سلامت آقای عبدالله اوجالان برای ما اهمیت بسیاری دارد. همان‌طور که بارها اعلام کرده‌ایم، ما خواهان استفاده از حقوق قانونی خود بر اساس قوانین کشوری و بین‌المللی هستیم. ما به‌عنوان خانواده آقای اوجالان، می‌خواهیم به جزیره امرالی رفته و از حق ملاقات دوره‌ای خود استفاده کنیم. درخواست‌های ما ثبت شده‌اند؛ چرا قانون اعمال نمی‌شود؟»

در ادامه این پست، اوجالان اردوغان، ییلماز تونچ و نهادهای مربوطه را خطاب قرار داده و آن‌ها را در این مسئله مورد خطاب قرار داد.

لازم به ذکر است، عبدالله اوجالان از سال ۱۹۹۹ در زندان فوق امنیتی جزیره امرالی زندانی است و دسترسی وی به خانواده و وکلایش به شدت محدود شده است. این محدودیت‌ها باعث اعتراضات گسترده در داخل و خارج ترکیه شده و درخواست‌ها برای پایان دادن به انزوای اجباری علیه اوجالان همچنان ادامه دارد.

کد خبر 2776701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha