محمت اوجالان: من به شدت نگران وضعیت سلامتی برادرم هستم/مردم باید کاری کنند

سرویس ترکیه - محمت اوجالان برادر رهبر در بند PKK با ابراز نگرانی شدید از وضعیت سلامتی اوجالان خواستار همکاری مردم و سیاستمداران برای برچیده شدن انزوای اجباری علیه اوجالان شد.

به گزارش کردپرس، محمت اوجالان برادر عبدالله اوجالان رهبر در بند حزب کارگران کردستان (PKK) پس از 29 ماه بی خبری کامل از وضعیت برادر در بندش، با ابراز نگرانی شدید از وضعیت سلامتی برادرش خواستار همکاری مردم و سیاستمداران برای برچیده شدن انزوای اجباری علیه اوجالان شد.

محمت اوجالان در گفتگو با محمود آلتین تاش خبرنگار مزوپوتامیا، با بیان اینکه از برادرش عبدالله اوجالان و دیگر زندانیان امرالی یعنی عمر خیری کُنار، ویسی آکتاش و حامیلی ییلدیریم خبری در دست نیست، گفت: «دیگر نمی‌توانیم این وضعیت را به عنوان انزوای اجباری تعریف کنیم. از سال 2015، حکومت در پی نابود کردن اوجالان است. ما با سکوت در برابر این وضعیت، در واقع آن را تایید می کنیم. من خیلی نگران وضعیت اوجالان هستم، از نگرانی دیگر نمی توانم بخوابم، دیگر بس است. مردم باید ترس را کنار بگذارند و با وجدان خود عمل کنند. مردم باید صدای خود را علیه این انزوای اجباری بلند کنند.»

محمت اوجالان با بیان این که انزوای 24 ساله علیه اوجالان روز به روز سخت تر شده است، سکوت سیاستمداران، مردم و خودش را نابخشودنی توصیف کرد.

محمت اوجالان با بیان این که دولت ترکیه با نابودی اوجالان در واقع می خواهد کردها را نابود کند، گفت: «وقتی برای آخرین بار در سال 2015 با عبدالله اوجالان دیدار کردم او گفت که دولت در پی نابودی کرد ها است، من می خواستم جلوی این امر را بگیرم اما نتوانستم. حکومت ترکیه با حمله به 11 شهر کردستان باعث کشته شدن هزاران تن از جوانان شد. حکومت با انتقام از اوجالان در واقع دارد از مرد کرد انتقام می گیرد.»

برادر رئیس PKK، خواستار اقدام فوری از سوی مردم برای پایان دادن به انزوای اجباری علیه اوجالان شد و گفت: «اگر ما خواهان یافتن راه حلی برای مسئله کرد هستیم، انزوای اجباری باید پایان یابد. این مسئولیت همه ما به عنوان مرد کرد است. دموکرات ها و روشنفکران باید برای پایان انزوای اجباری اقدام کنند. همه باید بپرسیم که در جزیره امرالی چه خبر است؟آیا اوجالان و سایر دوستان همبند او در امرالی در امان هستند یا خیر؟ بنا بر این مردم باید سکوت خود را شکسته و کاری برای برچیده شدن انزوای اجباری انجام دهند.»

کد خبر 2759256

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha