دیدار با اوجالان پس از 43 ماه بی خبری مطلق

سرویس ترکیه - عبدالله اوجالان رهبر در بند PKK پس از 43 ماه بی خبری مطلق، سر انجام روز گذشته با عمر اوجالان برادرزاده اش در زندان امرالی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش کردپرس، عبدالله اوجالان، رهبر در بند حزب کارگران کردستان (PKK)، پس از ۴۳ ماه بی خبری مطلق برای اولین بار در زندان امرالی با برادرزاده‌اش، عمر اوجالان، دیدار کرد.

عبدالله اوجالان که در زندان فوق امنیتی نوع F امرالی تحت تدابیر امنیتی بسیار شدید و انزوای مطلق قرار دارد، پس از ۴۳ ماه موفق به دیدار با عمر اوجالان، نماینده حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها (DEM Parti/دم پارتی) از ریحا (اورفا) شد.

عمر اوجالان در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی با تایید این خبر نوشت: «آخرین دیدار حضوری با عبدالله اوجالان در تاریخ ۳ مارس ۲۰۲۰ انجام شده بود. ما به عنوان خانواده، پس از سال‌ها در ۲۳ اکتبر ۲۰۲۴ توانستیم با او دیدار کنیم. ما خواستار آن هستیم که حق قانونی دیدارهای خانوادگی، بدون توجه به شرایط، به‌طور مستمر ادامه یابد.»

گفتنی است، عبدالله اوجالان، رهبر حزب کارگران کردستان، از سال ۱۹۹۹ در زندان امرالی ترکیه به سر می‌برد. او پس از دستگیری در کنیا توسط سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه و انتقال به این زندان، تحت شرایط بسیار سختی قرار دارد و به‌طور مرتب در انزوای مطلق نگه داشته می‌شود. از زمان دستگیری او، محدودیت‌های شدیدی برای ملاقات‌ها و تماس‌های او اعمال شده است، و اوجالان تنها در دوره‌های کوتاهی اجازه ملاقات با خانواده یا وکلای خود را داشته است. آخرین دیدار او با خانواده‌اش به ۳ مارس ۲۰۲۰ بازمی‌گردد و اکنون پس از ۴۳ ماه انزوای مطلق، موفق به دیدار با برادرزاده‌اش عمر اوجالان شده است. این دیدارها معمولاً به‌عنوان یک حق قانونی برای خانواده‌ها در نظر گرفته می‌شود، اما در مورد اوجالان، به دلایل امنیتی و سیاسی، این حق بارها نادیده گرفته شده است.

کد خبر 2776792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha