وزیر کشور ترکیه: هویت یکی از عوامل حمله به تأسیسات TUSAŞ در آنکارا شناسایی شد

سرویس ترکیه - علی یرلی کایا، وزیر کشور ترکیه، از شناسایی یکی از عوامل حمله مسلحانه به تأسیسات صنایع هوافضای ترکیه (TUSAŞ) در آنکارا خبر داد.

به گزارش کردپرس، علی یرلی کایا، وزیر کشور ترکیه، اعلام کرد که هویت یکی از عاملان حمله به تأسیسات صنایع هوافضای ترکیه (TUSAŞ) که روز گذشته در آنکارا رخ داد، مشخص شده است. یرلی کایا در اطلاعیه ای عنوان کرد که مهاجمی که در این عملیات دست داشته، فردی به نام «علی اورِک» با نام سازمانی «روژگر» بوده است. او همچنین خاطرنشان کرد که تحقیقات برای شناسایی هویت زنی که در این حمله نقش داشته است، همچنان ادامه دارد و نیروهای امنیتی در حال بررسی و تکمیل اطلاعات مربوط به این فرد هستند.

این حمله که در محوطه تأسیسات TUSAŞ صورت گرفت، باعث نگرانی‌هایی در میان مقامات دولتی و امنیتی ترکیه شده است. وزارت کشور بلافاصله پس از وقوع حادثه تیم‌های ویژه‌ای را برای پیگیری و دستگیری عاملان این حمله بسیج کرد. هرچند هویت یکی از مهاجمان شناسایی شده، هنوز جزئیات بیشتری از انگیزه‌های این حمله یا ارتباطات احتمالی این افراد با گروه‌های تروریستی یا مخالفان منتشر نشده است.

وزیر کشور ترکیه: هویت یکی از عوامل حمله به تأسیسات TUSAŞ در آنکارا شناسایی شد

علی یرلی کایا در ادامه بیانیه خود تأکید کرد که اقدامات امنیتی برای جلوگیری از حملات مشابه در آینده تقویت خواهد شد و نیروهای امنیتی ترکیه برای برقراری امنیت و آرامش در مناطق حساس کشور همچنان به تلاش‌های خود ادامه خواهند داد.

این حمله به تأسیسات حساس نظامی-صنعتی ترکیه در شرایطی رخ داده است که تنش‌های منطقه‌ای و داخلی در ترکیه افزایش یافته و مقامات دولت ترکیه در هفته های اخیر بارها بر لزوم تقویت امنیت داخلی تأکید کرده‌اند. همچنین در روزهای گذشته بحث ها پیرامون آغاز یک روند جدید مذاکره برای حل مسئله کُرد دوباره بر صدر اخبار ترکیه نشسته است.

لازم به ذکر است، در حمله تروریستی به تأسیسات صنایع هوافضای ترکیه (TUSAŞ) در منطقه قهرمان‌کازان آنکارا، در ساعت ۱۵:۲۶ روز چهارشنبه 23 اکتبر، دست کم۴ تن جان خود را از دست داده و 22 تن دیگر مجروح شدند که حال ۳ تن از مجروحان وخیم اعلام شده است.

بیشتر بخوانید:

رسانه های دولت ترکیه مدعی شدند:

عامل حمله مسلحانه دیروز عضو سابق HDP بوده!

کد خبر 2776801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha