عبدالله اوجالان: من قدرت کشاندن روند حل مسئله را به عرصه سیاسی دارم/حصر من ادامه دارد

سرویس ترکیه - عبدالله اوجالان در پیامی اعلام کرد که اگر شرایط فراهم شود، قدرت نظری و عملی آن را دارد که روند حل مسئله کُرد را از زمینه‌ خشونت و درگیری به عرصه سیاسی و حقوقی منتقل کند.

به گزارش کردپرس، عبدالله اوجالان، رهبر حزب کارگران کردستان (PKK)، پس از ۴۳ ماه بی خبری مطلق، در دیداری که با برادرزاده‌اش عمر اوجالان داشت، پیامی برای مردم فرستاده و تأکید کرد که در صورت فراهم شدن شرایط، می‌تواند روند حل مسئله کُرد را از زمینه خشونت و درگیری به عرصه سیاسی و حقوقی منتقل کند.

عبدالله اوجالان که در زندان فوق امنیتی جزیره امرالی در شرایط انزوای اجباری نگهداری می‌شود، پس از ۴۳ ماه موفق به دیدار با عمر اوجالان، نماینده حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها (DEM Parti) از ریحا (اورفا) شد. 

عمر اوجالان ضمن اعلام این خبر از طریق رسانه های اجتماعی، پیام عبدالله اوجالان را با عموم مردم به اشتراک گذاشت: «در تاریخ ۲۳ اکتبر در چارچوب ملاقات خانوادگی با عبدالله اوجالان در زندان امرالی دیدار کردم. در این دیدار، ایشان درباره تحولات سیاسی عمومی ارزیابی‌هایی انجام داد و از من خواست تا این پیام را به مردم برسانم: «حصر علیه من ادامه دارد. اگر شرایط فراهم شود، قدرت نظری و عملی این را دارم که این فرآیند را از زمینه‌ خشونت و درگیری به عرصه‌ی حقوقی و سیاسی منتقل کنم.»»

عمر اوجالان گفت: «حال ایشان {عبدالله اوجالان} خوب بود و سلام گرم خود را برای همگان فرستاد.»

کد خبر 2776793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha