نمی دانیم عبدالله اوجالان با مقامات دولت ترکیه دیدار می کند یا نه

سرویس ترکیه - پروین بولدان رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در گفتگو با روزنامه دیوار در اظهاراتی با اشاره به پیام عبدالله اوجالان در خصوص سوریه عنوان کرد: ما نمی دانیم عبدالله اوجالان با دولت دیدار می کند یا خیر.

به گزارش کردپرس، پروین بولدان رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در گفتگو با روزنامه دیوار در اظهاراتی با رد هر گونه ادعایی مبنی بر آغاز روند مذاکرات صلح در ترکیه در پی دیدار عبدالله اوجالان با وکلای خود در زندان امرالی گفت: در شرایط فعلی روند مذاکرات صلح و یا هر روندی مشابه با آن در دستور کار قرار ندارد. دیدارها با عبدالله اوجالان نیز ارتباطی با روند مذاکرات ندارد. با انتخابات استانبول هم در ارتباط نیست. روندی است که تماماً بر پایه اصول حقوقی و در راستای حقوق اساسی و اصل آزادی دیدار یک زندانی با خانواده و وکلایش است. اعتصاب غذاها و روزه های مرگ وزارت دادگستری را در شناسایی قوانین و حقوق تحت فشار قرار داد.

وی در خصوص پیام اوجالان در ارتباط با سوریه نیز گفت: ما نمی دانیم عبدالله اوجالان با دولت دیدار می کند یا خیر. ایشان نیز در این خصوص سخنی به میان نیاورده است. فقط مسئله سوریه زمانی که ما در امرالی با اوجالان دیدار می کردیم هم بسیار زیاد مطرح شده و اوجالان از آن به عنوان "خطوط قرمز ما" یاد می کرد. وضعیت کردها در آن منطقه و دستاوردهایی که به دست آورده بودند و مداخله هایی که در آنجا صورت گرفته است. عبدالله اوجالان سوریه را مهم می داند. در این روند سیاستی که ترکیه اتخاذ کرده است اشتباه است. در یک بن بست کامل قرار داریم. این که ترکیه از این بن بست چگونه می تواند با کمترین آسیب خارج شود نیاز به یک ارزیابی عمده دارد. از آن رو چشم اندازها، دیدگاه ها و نقطه نظرات اوجالان به نظر من بسیار مهم است.

بولدان در خصوص انتخابات 23 ژوئن شهرداری استانبول نیز عنوان کرد: در انتخابات 31 مارس تعداد قابل توجهی از کردهای هوادار حزب عدالت و توسعه (AKP) به این حزب رای ندادند. برخی اخبار منتشر شده است که آک پارتی برای روحیه دادن به این افراد و کشاندن آنان به پای صندوق های رای برخی اقدامات را انجام داده است. تقریباً 200 هزار هوادار ما نیز در انتخابات 31 مارس پای صندوق رای نرفتند. ما برای این که آن دسته از هواداران HDP که انتخابات را بایکوت کرده اند را بار دیگر به پای صندوق های رای بیاوریم اقداماتی را آغاز کرده ایم.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 111418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha