عامل حمله مسلحانه دیروز عضو سابق HDP بوده!

سرویس ترکیه - وزیر کشور ترکیه هویت دومین عامل حمله مسلحانه به تأسیسات TUSAŞ را اعلام کرد.

به گزارش کردپرس، علی یرلی کایا، وزیر کشور ترکیه، ساعاتی پیش در اطلاعیه‌ای رسمی هویت یکی از عاملان حمله مسلحانه به تأسیسات صنایع هوافضای ترکیه (TUSAŞ) در منطقه قهرمان‌کازان آنکارا، را اعلام کرده بود. در این اطلاعیه، او تأیید کرد که یکی از مهاجمان مرد که در جریان این حمله جان خود را از دست داد، فردی به نام «علی اورِک» با نام سازمانی «روژگر» و از اعضای حزب کارگران کردستان (PKK) بوده است.

یرلی کایا پس از ساعتی، در اطلاعیه دوم خود هویت دومین عامل حمله را نیز مشخص کرد. او اعلام کرد که «مینه سِوژین آلچیچک»، عضو PKK، به عنوان مهاجم زن در این حمله مسلحانه شناسایی شده است.

عامل حمله مسلحانه دیروز عضو سابق HDP بوده!

وزیر کشور ترکیه ضمن تأیید عضویت هر دو مهاجم، اعلام کرد که دولت ترکیه مصمم است تا این سازمان {PKK} را که قصد آسیب رساندن به وحدت و امنیت کشور را دارد، از بین ببرد.

در این میان شماری از رسانه های نزدیک به دولت ترکیه از جمله صباح، مدعی شدند که عامل حمله مسلحانه، «مینه سِوژین آلچیچک» رئیس مشترک استانی پیشین حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) شاخه حکاری بوده است.

عامل حمله مسلحانه دیروز عضو سابق HDP بوده!

هنوز مشخص نیست که هویت واقعی این فرد دقیقا همانی است که وزارت کشور اعلام کرده یا نه و تا این لحظه نیز هیچ گروه و سازمانی مسئولیت این حمله مسلحانه را بر عهده نگرفته است.

لازم به ذکر است، در حمله تروریستی به تأسیسات صنایع هوافضای ترکیه (TUSAŞ) در منطقه قهرمان‌کازان آنکارا، که در ساعت ۱۵:۲۶ روز چهارشنبه 23 اکتبر رخ داد، 5 تن جان خود را از دست داده و 22 تن دیگر مجروح شدند که حال شماری از مجروحان وخیم اعلام شده است.

کد خبر 2776812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha