نچیروان بارزانی: در کنار دولت ترکیه علیه تروریسم خواهیم ایستاد

رئیس اقلیم کردستان ضمن محکوم کردن حمله آنکارا و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان بیان کرد: «با همدلی کامل در کنار مردم و دولت ترکیه علیه تروریسم خواهیم ایستاد».

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «حمله تروریستی آنکارا را محکوم می‌کنم، به خانواده‌های جان‌باختگان تسلیت می‌گویم و شفای عاجل مجروحان را آرزو دارم».

ساعت ۳:۰۰ بعدازظهر (چهارشنبه، ۲۳ اکتبر ۲۰۲۴) حمله‌ای به یک تأسیسات صنعت هوایی و هواپیمایی در آنکارا صورت گرفت و انفجاری در منطقه رخ داد. پیش از وقوع انفجار، درگیری مسلحانه‌ای بین مهاجمان و نیروهای امنیتی ترکیه رخ داد. وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که در این حمله ۴ نفر کشته و ۱۴ نفر دیگر زخمی شدند.

رئیس اقلیم کردستان در پی این حمله چنین بیان داشت: «با همدلی کامل در کنار مردم و دولت ترکیه علیه تروریسم خواهیم ایستاد».

علی یرلیکایا، وزیر کشور ترکیه گفت که این حمله ساعت ۳:۱۶ بعدازظهر در بیرون ساختمان شرکت توساش در منطقه قهرمان کازان در آنکارا انجام شد. نیروهای ویژه ژاندارمری و امنیت سریعاً منطقه را محاصره کرده و هر دو مهاجم را کشتند؛ وی اشاره کرد که یکی از مهاجمان مرد و دیگری زن بوده است.

وی در مورد هویت مهاجمان اعلام کرد که هنوز هویت آنها مشخص نشده و یک تیم ویژه در حال تحقیق است.

همچنین یلماز تونچ، وزیر دادگستری ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که ۸ دادستان کل مسئول بررسی و تحقیق درباره این حمله شده‌اند.

شرکت توساش، یک شرکت سهامی خاص وابسته به ریاست صنایع دفاعی ترکیه است. این شرکت در زمینه تولید سیستم‌های فضایی، ماهواره، تولید پهپاد و هلیکوپتر فعالیت دارد.

کد خبر 2776790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha