درگیری میان نیروهای PKK و ارتش ترکیه در کردستان عراق و کشته شدن 4 نظامی ترکیه + فیلم

سرویس ترکیه - حملات هوایی ارتش ترکیه به مناطق مختلف کردستان عراق از جمله زاپ، آسوس، پنجوین و آمیدی که از شب گذشته آغاز شده اند، همچنان ادامه دارند.

به گزارش کردپرس، رسانه های نزدیک به PKK اعلام کردند که در حملات هوایی ترکیه به مناطق آسوس و پنجوین در شب گذشته، اگرچه هیچ تلفات جانی برای نیروهایشان رخ نداده، اما مزارع و باغات مردم محلی دچار خسارات سنگین شده است. همچنین فعالیت پهپادهای شناسایی و تهاجمی ترکیه در این منطقه همچنان ادامه دارد.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی کانل های محلی، شب گذشته در فاصله زمانی بین ساعت 22:30 تا 23:00، ارتش ترکیه چهار بار مناطق آسوس و پنجوین را بمباران کرده است. اگرچه این حملات تلفاتی به همراه نداشته، اما مزارع و باغات مردم محلی آسیب‌های قابل توجهی دیده اند. به گفته این منابع، پروازهای پهپادهای ترکیه‌ای در این منطقه همچنان ادامه دارد و وضعیت هشدار در منطقه حاکم است.

عملیات YPG علیه نیروهای ترکیه در زاپ

از سوی دیگر، رسانه های نزدیک به نیروهای مدافع خلق (HPG)، نیز اعلام کردند که نیروهای HPG در روز 24 اکتبر و در ساعات ظهر، در منطقه تپه بهار واقع در بخش شهید دلیل منطقه زاپ، عملیاتی را علیه نیروهای ترکیه که به سمت تونل‌های جنگی پیشروی می‌کردند، ترتیب داده اند. بر اساس اطلاعات اولیه، دست کم 4 نیروی ترکیه در این درگیری‌ها کشته و 2 نفر نیز زخمی شده‌اند. همچنین، نیروهای HPG موفق شدند اجساد کشته‌شدگان را به دست آورده و تعداد زیادی سلاح، مهمات و تجهیزات نظامی را از آنها ضبط کنند. اطلاعات دقیق‌تر در این خصوص به زودی منتشر خواهد شد.

صدای تیراندازی و انفجار در زاپ

بنا بر گزارش منابع محلی که عصر امروز منتشر شد، در منطقه زاپ، واقع در مرزهای شهرستان آمیدی استان دهوک (نزدیکی روستای برچی)، درگیری‌های شدیدی بین نیروهای HPG/YJA Star و ارتش ترکیه در جریان است. از این منطقه صدای تیراندازی و انفجارهای شدیدی به گوش می‌رسد.

در همین حال، گزارش‌هایی از شلیک نیروهای ترکیه‌ای مستقر در کوه‌های متینا به سمت روستای بلاوه در شهرستان دیرلوک از توابع آمیدی در شب گذشته منتشر شده است.

کد خبر 2776815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha