HPG مسئولیت حمله مسلحانه به صنایع دفاعی ترکیه را بر عهده گرفت

سرویس ترکیه - HPG ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت حمله مسلحانه به صنایع دفاعی ترکیه، اعلام کرد که این حمله ارتباطی با مذاکرات صلح ندارد.

به گزارش کردپرس، مرکز رسانه ای نیروهای مدافع خلق (HPG) شاخه نظامی حزب کارگران کردستان (PKK) مسئولیت حمله به تأسیسات صنایع هوافضای ترکیه (TUSAŞ) در منطقه قهرمان‌کازان آنکارا را بر عهده گرفته و تأکید کرد که این حمله با موضوعات سیاسی و بحث‌های مرتبط با مذاکرات صلح در ترکیه ارتباطی ندارد.

پس از حمله مسلحانه به شرکت صنایع دفاعی TUSAŞ در آنکارا که منجر به کشته شدن پنج تن شد، HPG در بیانیه‌ای اعلام کردند که این حمله از پیش برنامه‌ریزی شده بوده و هیچ ارتباطی با بحث‌های اخیر پیرامون مذاکرات صلح در ترکیه ندارد.

در هفته‌های گذشته، دولت باغچه‌لی، رهبر حزب حرکت ملی‌ (MHP)، بحث تازه‌ای در مورد امکان از سرگیری مذاکرات صلح را مطرح کرد. او ابتدا با حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها (DEM Parti/دم پارتی) وارد گفتگو شد و سپس پیشنهاد کرد که عبدالله اوجالان، رهبر PKK، در مجلس ترکیه حاضر شده و پایان «جنگ» را اعلام کند. این موضوع بار دیگر بحث‌هایی پیرامون امکان از سرگیری مذاکرات صلح را در سطح سیاسی به وجود آورد.

HPG در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این حمله، که توسط واحد ویژه "گردان جاودان‌ها" اجرا شد، در پاسخ به حملات هوایی ترکیه به مناطق کردستان سوریه و عراق طراحی و اجرا شده است. هدف از این حمله، مقابله با کارخانه‌ای است که به تولید سلاح‌هایی می‌پردازد که به کشتار هزاران زن و کودک غیرنظامی در کردستان منجر شده است. این یک حق مشروع برای هر سازمان، حزب یا فرد میهن‌پرست در کردستان است که علیه این مراکز کشتار اقدام کنند.»

HPG مسئولیت حمله مسلحانه به صنایع دفاعی ترکیه را بر عهده گرفت

این سازمان همچنین با اشاره به نخستین پیام عبدالله اوجالان، رهبر PKK، پس از چهار سال قطع ارتباط، اعلام کرد که این پیام مورد توجه نیروهای HPG قرار گرفته و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

HPG در پایان اعلام کرد که نیروهای این سازمان هیچ تلفاتی در سری عملیات‌ اخیر ترکیه در سوریه و عراق نداشته‌ است.

کد خبر 2776857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha