۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
حمله شبانه به ساختمان مرکزی حزب برابری و دموکراسی خلق‌ها در آنکارا؛

سرویس ترکیه - شب گذشته، ساختمان مرکزی دم پارتی در آنکارا مورد حمله قرار گرفت و به اموال این مرکز آسیب وارد شد؛ سخنگوی این حزب خواستار اقدام فوری وزارت کشور برای شناسایی و پیگرد عاملان این حمله شد.

به گزارش کردپرس، در ادامه حملات علیه مراکز احزاب منتقد دولت، شب گذشته ساختمان مرکزی حزب برابری و دموکراسی خلق‌ها (DEM Parti/ دم پارتی) در منطقه بالگات آنکارا هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفت. به گزارش سخنگوی این حزب، عایشه گل دوغان، این حمله در نیمه‌شب و در منطقه‌ای پرتردد از آنکارا که چندین دفتر مرکزی متعلق به احزاب سیاسی مختلف در آن قرار دارد، صورت گرفته است. در این حادثه، درها و پنجره‌های ساختمان تخریب شده و تابلوهای حزب نیز آسیب دیده‌اند.

دوغان در واکنش به این حمله با اشاره به عکس‌های منتشرشده که نشان‌دهنده شدت تخریب در مرکز حزب است، گفت: «این ذهنیت پرووکاتور و فرومایه که در پی ایجاد ترس و وحشت است، نمی‌تواند ما را متوقف کند. ما خواستار اقدام فوری از سوی وزیر کشور، علی یرلی‌کایا، هستیم تا هر چه سریع‌تر تدابیر امنیتی لازم اتخاذ و عاملان این حمله شناسایی شوند.»

در همین رابطه، شخصی به نام ه-ج-او به عنوان مظنون در این حادثه بازداشت شده است.

گفتنی است، این حمله به ساختمان دم پارتی در شرایطی رخ می‌دهد که فضای سیاسی ترکیه به شدت ملتهب شده است. دو روز پیش، یک حمله مسلحانه توسط دو نفر به شهرک صنایع هوافضای قهرمان‌کازان در آنکارا انجام شد، که وزارت کشور ترکیه این افراد را به حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) و حزب کارگران کردستان (PKK) مرتبط دانست. همچنین، شب گذشته در شرناخ، حمله‌ای به دو خودروی زرهی پلیس صورت گرفت که موجب افزایش تدابیر امنیتی و واکنش‌های تند مقامات شد.

در کنار این حوادث، درخواست‌ها برای آزادی عبدالله اوجالان و از سرگیری مذاکرات صلح میان کردها و دولت ترکیه نیز به شدت بالا گرفته است، که در نتیجه آن فضای اعتراضی و تلاش‌ها برای بهبود روابط بین طرفین در حال گسترش است. دم پارتی که به‌عنوان یکی از احزاب مدافع حقوق اقلیت‌ها و منتقد سیاست‌های دولت شناخته می‌شود، پیشتر نیز با تهدیدات و حملاتی مواجه شده بود. این تنش‌های امنیتی و سیاسی سبب افزایش حملات به دفاتر احزاب مخالف و محدود کردن فضای فعالیت‌های سیاسی آنها شده و نگرانی‌های حقوق بشری را دوچندان کرده است.

کد خبر 2776837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha