ادعاهای متضاد درباره دلیل جان باختن یک نظامی ترکیه‌ در ماردین + فیلم

سرویس ترکیه - ستوان «فاتح چلیک» که در تیپ ۱۴ کماندوی ماردین خدمت می‌کرد و از چند ماه پیش تا کنون در بیمارستان بستری بود جان خود را از دست داد، رسانه های ترکیه دلیل مرگ او را حمله قلبی اعلام کردند، در حالی که رسانه های PKK مدعی مجروح شدن و در درگیری های ماردین شده اند.

به گزارش کردپرس، رسانه‌های رسمی ترکیه اعلام کردند که ستوان «فاتح چلیک» سی ساله، که در تیپ ۱۴ کماندوی ماردین خدمت می‌کرد، و از چند ماه پیش تا کنون در بیمارستان بستری بود، به دلیل خونریزی مغزی جان باخته است. طبق این گزارش‌ها، چلیک در تاریخ ۱۸ دسامبر سال گذشته حین انجام وظیفه در ماردین دچار حمله قلبی شد و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود. او پس از چند ماه بستری بودن، در ۶ ژانویه ۲۰۲۴ از بیمارستان دولتی میدیات به بیمارستان شهری ارزروم منتقل شد و سرانجام روز گذشته بر اثر خونریزی مغزی درگذشت.

مراسم تشییع جنازه ستوان چلیک امروز در مسجد نرمانلی ارزروم برگزار شد و در آن اعضای خانواده، دوستان، و مقامات محلی از جمله استاندار ارزروم و چندین مقام نظامی و انتظامی شرکت داشتند. پیکر او که در پرچم ترکیه پیچیده شده بود، پس از برگزاری نماز میت به خاک سپرده شد.

رسانه‌های نزدیک به حزب کارگران کردستان (PKK) ادعا کرده‌اند که چلیک در جریان درگیری با نیروهای مسلح این گروه کشته شده است.

تاکنون، مقامات ترکیه از ارائه جزئیات بیشتری خودداری کرده و همچنان علت مرگ وی را حمله قلبی و عوارض بعدی عنوان کرده‌اند، اما این حادثه و حوادث مشابه دیگر در منطقه با واکنش‌ها و ابهامات گسترده‌ای همراه شده است.

ادعاهای متضاد درباره دلیل جان باختن یک نظامی ترکیه‌ در ماردین + فیلم

دولت ترکیه در ماه های اخیر دلیل مرگ شمار زیادی از نیروهای در حال خدمت در مناطق عملیاتی را مرگ بر اثر سکته، تصادف رانندگی، و یا حادثه مربوط به سلاح اعلام کرده است.

بر اساس گزارش امروز نیروهای مدافع خلق (HPG)، در عملیاتی در منطقه خاکورک، پنج نظامی ارتش ترکیه‌ کشته شدند. دولت ترکیه هنوز این خبر را تاید نکرده است.

کد خبر 2776942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha