عوامل حمله به آنکارا از سوریه وارد ترکیه شده ‌اند

سرویس سوریه - اردوغان تاکید کرد که عوامل حمله مسلحانه به تأسیسات صنایع هوافضای ترکیه از شمال سوریه به ترکیه وارد شده ‌اند.

به گزارش کردپرس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در مصاحبه‌ای اعلام کرد که عوامل حمله مسلحانه به تأسیسات صنایع هوافضای ترکیه (TUSAŞ) در منطقه قهرمان‌کازان آنکارا از شمال سوریه به ترکیه وارد شده بوده‌اند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه حین بازگشت از جمهوری تاتارستان زمانی که برای شرکت در اجلاس رهبران بریکس در آنجا حضور داشت در گفتگو با خبرنگاران در هواپیما در ارتباط با حمله به توساش تاکید کرد: «حمله تروریستی آنکارا توسط عواملی که از شمال سوریه به ترکیه نفوذ کرده بودند اجرا شده است. آنها مترسک و دست نشانده هستند. هدف ما یک ترکیه عاری از ترور است و به این هدف نیز دست خواهیم یافت. ما به تلاش‌های خود برای از بین بردن تروریسم در منبع آن ادامه می‌دهیم و اگر در سوریه باشد، آنچه لازم است انجام خواهیم داد».

وی در ادامه تصریح کرد: ««تلاش‌های گروه‌هایی که از بی‌ثباتی سوریه سوءاستفاده می‌کنند تا تحت حمایت برخی کشورهای غربی قرار گیرند، فایده‌ای ندارد. استفاده آمریکا از گروه‌های تروریستی منطقه در راستای اهداف خود و امنیت اسرائیل یک واقعیت آشکار است. YPG شاخه PKK در سوریه، محکوم به منزوی ماندن و رها شدن است. انتظار ما این است که دولت سوریه با درک منافع حاصل از عادی‌سازی صادقانه و واقعی روابط با ترکیه، گام‌های خود را در این راستا بردارد».

کد خبر 2776855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha