ترکیه با بهانه‌های واهی به کردستان سوریه حمله می‌کند

سرویس سوریه - «فوزا یوسف» عضو شورای رهبری PYD با اشاره به اینکه ترکیه با بهانه‌های واهی به شمال و شرق سوریه حمله می‌کند، تاکید کرد که در صورت دست نکشیدن ترکیه از سیاست خود مبنی بر انکار و تخریب، تغییری روی نخواهد داد.

به گزارش کردپرس، «فوزا یوسف» از اعضای شورای رهبری حزب اتحاد دموکراتیک(PYD) در مصاحبه‌ای با اشاره به اینکه ترکیه با بهانه‌های واهی به شمال و شرق سوریه حمله می‌کند، اعلام کرد که اگر ترکیه از سیاست خود مبنی بر انکار و تخریب دست نکشد، نمی‌تواند تغییراتی ایجاد کند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، «فوزا یوسف» عضو شورای رهبری PYD در گفتگو با این آژانس خبری در مورد حملات ارتش ترکیه به شمال و شرق سوریه صحبت کرد.

«فوزا یوسف» با اشاره به حملات ترکیه به شمال و شرق سوریه این امر را نتیجه تداوم سیاست دولت این کشور علیه مردم کرد دانست و اظهار داشت: «هدف قرار دادن زیرساخت‌ها در شمال و شرق سوریه و کشتن زنان، کودکان و شهروندان جنایت جنگی و انسانی است.»

«فوزا یوسف» با بیان اینکه حمله انجام گرفته در ترکیه که دولت ترکیه می‌خواهد آن را دلیل حملات خود نشان دهد هیچ ارتباطی با مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه ندارد؛ افزود: «دولت ترکیه می‌خواهد با بهانه‌های واهی حملات وحشیانه خود را توجیه کند. حمله ترکیه هیچ ربطی به مدیریت خودگردان ندارد. هر حمله‌ای که در ترکیه انجام ‌می‌شود، دولت ترکیه به شمال و شرق سوریه حمله می‌کند. ترکیه با این اقدام می‌خواهد پایگاهی برای نیروهای تندرو بسازد و آنها را برای شکست دادن مدیریت خودگردان و اشغال منطقه فعال کند.»

«فوزا یوسف» در ادامه به سیاست دولت ترکیه اشاره کرد و گفت که دولت ترکیه در حال تغییر تاکتیک‌های خود علیه کردها است اما هدفش ثابت است.

فوزا یوسف ادامه داد: «دولت ترکیه در نتیجه دوگانگی ناشی از سیاست شکست خورده این کشور در آشفتگی به سر می‌برد. اگر سیاست خود مبنی بر انکار و تخریب را متوقف نکند، نمی‌تواند تغییراتی ایجاد کند. ترکیه برای حل مشکلات به گزینه نظامی متکی است که همیشه شکست خورده است. دولت ترکیه با حملات اخیر خود تأیید می‌کند که تاکتیک‌هایش در حال تغییر است، اما استراتژی و اهدافش برای کردها و منطقه تغییر نکرده است.»

«فوزا یوسف» سکوت ائتلاف بین‌المللی و روسیه را ارزیابی کرد و گفت که این سکوت زمینه‌ساز حملات ترکیه است و افزود: «تجاوز به حریم هوایی منطقه توسط دولت ترکیه با اجازه و همراهی این نیروها انجام می‌شود، ما از آنها می‌خواهیم که به این سیاست‌های دوگانه و ناعادلانه علیه مردم ما پایان دهند.»

کد خبر 2776939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha