دعوت به آتش‌بس متقابل و آغاز مذاکرات از سوی عضو ارشد KCK

سرویس ترکیه - زبیر آیدار، یکی از سران KCK، در سخنانی مدعی شد که حمله به شرکت صنایع هوافضا و دفاعی ترکیه هیچ ارتباطی به روند گفت‌وگوها پیرامون مسئله کرد ندارد؛ او خواستار برقراری یک آتش‌بس «متقابل و صادقانه» شد.

به گزارش کردپرس، زبیر آیدار، عضو هیأت اجرایی کنگره جوامع کردستان (KCK)، در مصاحبه‌ای با شبکه مدیا خبر اعلام کرد که حمله به تأسیسات صنایع هوافضای ترکیه (TUSAŞ) در منطقه قهرمان‌کازان آنکارا، هیچ ارتباطی به روند گفت‌وگوها پیرامون مسئله کرد ندارد و در این زمینه خواستار برقراری یک آتش‌بس «متقابل و صادقانه» شد.

آیدار با اشاره به حمله اخیر به تأسیسات صنایع هوافضای ترکیه تأکید کرد که این حادثه هیچ پیامی در ارتباط با مذاکرات و مسئله کرد به همراه نداشته و هیچ تماسی هم با عبدالله اوجالان، رهبر PKK، صورت نگرفته است. او در ادامه یادآور شد که در گذشته نیز آتش‌بس‌هایی برقرار شده و اظهار داشت: «باید به یک توافق آتش‌بس متقابل و صادقانه برسیم. ما پیشتر، در سال ۲۰۱۳، چنین قدمی برداشتیم و نتایج آن برای همگان مثبت بود؛ در آن دوره نه خبری از تلفات بود و نه بمباران‌ها ادامه داشت؛ و همگان در آرامش بیشتری به سر می‌بردند.»

آیدار همچنین اظهار داشت: «اگر چنین آتش‌بسی در گذشته ممکن بوده، امروز نیز امکان‌پذیر است. ما قصد نداریم چیزی جدیدی ایجاد کنیم؛ بلکه پیشنهاد می‌کنیم از روشی که پیشتر جواب داده است، دوباره بهره بگیریم. ما آمادگی خود را برای این روند اعلام می‌کنیم. از شما هم می‌پرسیم: آیا در این زمینه اعتماد دارید؟ اکنون می‌توانیم این آتش‌بس را برقرار کرده و مذاکرات را آغاز و تسریع کنیم. پیش از آنکه جنگ به درهای ما برسد و به منطقه پرتنش خاورمیانه سرایت کند، باید این مسئله را حل کنیم. این کار دشوار نیست، تنها نیاز به اراده و تصمیم قاطع دارد.»

گفتنی است، در هفته های اخیر، در پی افزایش تنش‌ها در ترکیه موضوع آزادی عبدالله اوجالان و از سرگیری مذاکرات صلح بار دیگر مورد توجه قرار گرفته است. همچنین اخبار غیر رسمی حاکی از گفت و گوهایی میان سران PKK در قندیل و عبدالله اوجالان رهبر PKK در زندان امرالی به گوش می رسد.

کد خبر 2776920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha