حمله مسلحانه به تأسیسات صنایع هوافضای ترکیه (TUSAŞ) در قهرمان‌کازان آنکارا

سرویس ترکیه - در حمله مسلحانه به تأسیسات صنایع هوافضای ترکیه (TUSAŞ) در منطقه قهرمان‌کازان آنکارا دست کم 4 تن کشته و تن دیگر زخمی شدند که حال سه تن وخیم اعلام شده است.

به گزارش کردپرس، در پی وقوع حمله مسلحانه به تأسیسات صنایع هوافضای ترکیه (TUSAŞ) در منطقه قهرمان‌کازان آنکارا، علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه در کنفرانس خبری اعلام کرد که این حمله در ساعت ۱۵:۲۶ انجام شده و نیروهای ژاندارمری و امنیتی بلافاصله به محل حادثه اعزام شده اند. یرلی کایا تأیید کرد که دو تروریست، یکی زن و دیگری مرد، در جریان حمله کشته شده اند. در این حمله تروریستی ۴ تن جان خود را از دست داده و ۱۴ تن مجروح شدند که حال ۳ تن از مجروحان وخیم اعلام شده است.

وزیر کشور ترکیه افزود: «تلاش‌های ما برای شناسایی هویت تروریست‌ها ادامه دارد و به زودی اطلاعات بیشتری درباره گروه تروریستی مسئول این حمله ارائه خواهیم کرد.»

بازدید وزیر کشور و مقامات دولتی از محل حمله تروریستی به تأسیسات صنایع هوافضای ترکیه (TUSAŞ)
پس از حمله مسلحانه به تأسیسات صنایع هوافضای ترکیه (TUSAŞ) در منطقه قهرمان‌کازان، وزیر کشور به همراه عبدالقادر اورال اوغلو وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت، و هالوک گورگون رئیس صنایع دفاعی ریاست جمهوری، از محل حادثه بازدید کردند.

هالوک گورگون، رئیس صنایع دفاعی، و مقامات عالی‌رتبه این حوزه که در زمان وقوع حادثه در نمایشگاه SAHA EXPO در استانبول حضور داشتند، پس از دریافت خبر حمله بلافاصله به آنکارا عزیمت کردند.

حمله تروریستی به تأسیسات صنایع هوافضای ترکیه (TUSAŞ) در قهرمان‌کازان آنکارا

ممنوعیت انتشار اخبار این حادثه از سوی RTÜK
هیأت عالی رادیو و تلویزیون (RTÜK) اعلام کرد که پس از حمله مسلحانه به تأسیسات TUSAŞ، با حکم دادگاه محدودیت پخش اخبار مربوط به این حادثه وضع شده است. همچنین، دادستانی عمومی آنکارا تحقیقات قضایی را درباره این حمله آغاز کرده و ۸ دادستان و یک معاون دادستان برای پیگیری این پرونده تعیین شده‌اند.
مرکز مقابله با اطلاعات نادرست مرکز ارتباطات نهاد ریاست‌جمهوری ترکیه از مردم خواست تا تنها به بیانیه‌های رسمی درباره این حادثه توجه کنند و از انتشار شایعات و اطلاعات نادرست خودداری کنند.

واکنش‌های بین‌المللی
حمله به تأسیسات صنایع هوافضای ترکیه (TUSAŞ) واکنش‌های گسترده‌ای در داخل و خارج از ترکیه به همراه داشته است و بسیاری از مقامات بین‌المللی این اقدام را محکوم کرده‌اند.

منبع: بخش ترکی خبرگزاری آناتولی

کد خبر 2776769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha