وزارت کشور ترکیه پاداش‌ گزارش افراد تحت تعقیب PKK را تا 20 میلیون لیر افزایش داد

سرویس ترکیه - وزارت کشور ترکیه میزان پاداش برای اطلاع‌رسانی در مورد افراد تحت تعقیب به دلیل عضویت در سازمانهایی مانند PKK را افزایش داد و جایزه برای گزارش‌ افراد تحت تعقیب فهرست قرمز را به ۲۰ میلیون لیر رساند.

به گزارش کردپرس، در اقدام اخیر وزارت کشور ترکیه، پاداش‌هایی که برای کمک به کشف جرایم تروریستی و دستگیری مجرمان تعیین شده بود، به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافت. بر اساس به‌روزرسانی جدید این وزارتخانه در خصوص «مقررات پاداش برای کمک به کشف جرایم تروریستی»، جایزه‌ای که برای گزارش‌دهی درباره افراد تحت تعقیب لیست قرمز اختصاص داده شده بود، از ۱۰ میلیون لیر به ۲۰ میلیون لیر افزایش یافته است.

علاوه بر این، پاداش برای تروریست‌های لیست نارنجی که قبلاً یک میلیون لیر بود، به ۸ میلیون لیر افزایش یافته است. همچنین برای افرادی که در لیست خاکستری قرار دارند، پاداش از ۵۰۰ هزار لیر به ۲ میلیون لیر افزایش پیدا کرده است.

حذف لیست‌های آبی و سبز و اضافه شدن لیست زرد:
در این به‌روزرسانی، وزارت کشور ترکیه اعلام کرده است که لیست‌های آبی و سبز از دسته‌بندی‌های افراد تحت تعقیب حذف شده و یک لیست جدید با عنوان «لیست زرد» اضافه شده است. بر اساس این تغییر، برای اطلاع‌رسانی درباره افرادی که در لیست زرد قرار دارند، پاداشی به مبلغ ۴ میلیون لیر تعیین شده است.

افراد تحت تعقیب لیست‌های رنگی مختلف چه کسانی هستند؟
در دسته‌بندی وزارت کشور ترکیه، افراد تحت تعقیب بر اساس سطح خطر و اهمیتشان به چهار رنگ مختلف دسته‌بندی می‌شوند:

  • لیست قرمز: افراد بسیار خطرناک و ارشد در سازمان‌هایی که ترکیه آنها را تروریستی معرفی می کند (مانند جماعت فتو و PKK)؛
  • لیست نارنجی: افراد سطح میانی در سازمان های مذکور که نقش کلیدی دارند.
  • لیست خاکستری: افرادی که در حمایت لجستیکی و اطلاعاتی از اعضای این سازمان ها فعالیت می‌کنند.
  • لیست زرد: افراد تازه‌وارد و کمتر شناخته‌شده که در آغاز فعالیت‌های خود در این سازمان ها هستند.

این طبقه‌بندی‌ها نشان‌دهنده اهمیت و سطح خطر هر فرد تحت تعقیب در سازمان‌های مختلف است و پاداش‌ها نیز متناسب با اهمیت آن‌ها تعیین می‌شود.

کد خبر 2776709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha