عملیات گسترده در دیاربکر؛ دو عضو کلیدی PKK کشته شدند + فیلم

سرویس ترکیه - در جریان عملیات ویژه نیروهای امنیتی ترکیه در مناطق روستایی لیجه، دو عضو ارشد PKK که در لیست قرمز و خاکستری وزارت کشور ترکیه تحت تعقیب بودند، از پای درآمدند.

به گزارش کردپرس، علی یرلی‌کایا، وزیر کشور ترکیه، در اطلاعیه‌ای در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که در عملیات موسوم به «گُرز-۱۴» که در نتیجه همکاری اطلاعاتی فرماندهی کل ژاندارمری و شاخه مبارزه با تروریسم پلیس ترکیه (TEM) انجام شد، دو عضو ارشد PKK کشته شدند. این عملیات در مناطق روستایی شهرستان لیجه در دیاربکر و با حمایت بالگردهای تهاجمی ژاندارمری (ATAK)، پهپادهای J-SİHA و یگان‌های ویژه ژاندارمری (JÖH) و تیم‌های کماندو به همراه نیروهای امنیتی محلی (گارد محلی یا کوروجوها) انجام گرفت.

در این عملیات، زیراو تاش با نام مستعار هبون پیروآمد که در فهرست قرمز تحت تعقیب بود و فهمی باشکورت با نام مستعار بوتان که در فهرست خاکستری تحت تعقیب بود، جان خود را از دست دادند.

یرلی‌کایا همچنین افزود که این دو نفر در شش عملیات علیه نیروهای نظامی ترکیه مشارکت داشتند که منجر به جان باختن ۳ نیروی پلیس و ۵ شهروند غیرنظامی و مجروح شدن ۴ نیروی نظامی دیگر شده بود. او با تاکید بر انتقام خون نیروهای کشته شده پلیس، به نیروهای پلیس، ژاندارمری و نیروهای گارد محلی شرکت کننده در عملیات «گُرز-۱۴» تبریک گفت و اعلام کرد که تا زمانی که آخرین نفر از اعضای PKK از پای در آید، عملیات‌ها ادامه خواهد داشت.

عملیات گسترده در دیاربکر؛ دو عضو کلیدی PKK کشته شدند + فیلم

کد خبر 2775377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha