ترکیه به قوانین بین‌المللی و حقوق بشر در مورد اوجالان بی‌توجه است + فیلم

سرویس ترکیه - عمر اوجالان، نماینده دم پارتی و برادرزاده عبدالله اوجالان، از نقض قوانین بین‌المللی و انزوای اجباری علیه اوجالان انتقاد کرد و خواستار شرکت همگانی مردم در میتینگ ۱۳ اکتبر شد.

به گزارش کردپرس، عمر اوجالان، نماینده حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها (دم پارتی) و برادرزاده عبدالله اوجالان، در سخنانی از نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تشدید انزوای اجباری علیه عبدالله اوجالان رهبر در بند حزب کارگران کردستان (PKK) انتقاد کرد و بر لزوم مقاومت و پیوستن به کارزارهای آزادی تأکید کرد.

عمر اوجالان در گفتگو با خبرگزاری مزوپوتامیا به بررسی وضعیت انزوای اجباری عبدالله اوجالان پرداخت و گفت که رفتار دولت ترکیه با او غیرقانونی و مغایر با عهدنامه‌های بین‌المللی بوده است. او گفت که اوجالان به طور غیرقانونی از سوریه اخراج و به ترکیه منتقل شده و قوانین بین‌المللی در مورد او نقض شده است. اوجالان همچنین خواستار ملاقات فوری با عبدالله اوجالان شده و بر لزوم ارائه اطلاعات دقیق و شفاف درباره وضعیت او تأکید کرد.

عمر اوجالان به عدم اجرای حکم دادگاه حقوق بشر اروپا توسط ترکیه در سال ۲۰۱۴ انتقاد کرد و گفت که دولت ترکیه هیچ تلاشی برای اصلاح این وضعیت نکرده است. او افزود که ترکیه به دلیل موقعیت استراتژیک و لابی‌گری با نهادهای اروپایی، به قوانین بین‌المللی بی‌توجه است و این بی‌توجهی به آسیب‌های بیشتری به رهبران سیاسی و حقوق بشر منجر شده است.

ترکیه به قوانین بین‌المللی و حقوق بشر در مورد اوجالان بی‌توجه است

عمر اوجالان همچنین بر لزوم مقاومت و پیوستن به کارزارهای آزادی اوجالان تأکید کرد و با بیان این که میتینگ ۱۳ اکتبر از اهمیت زیادی برخوردار است، خواستار شرکت گسترده مردم در آن شد. اوجالان اضافه کرد که کُردها باید با همبستگی و مقاومت، سیاست‌های انکار و نابودی اعمال شده از سوی دولت ترکیه را متوقف کنند و از فرصت‌های تاریخی برای تغییر وضعیت کُردها بهره‌برداری کنند.

ترکیه به قوانین بین‌المللی و حقوق بشر در مورد اوجالان بی‌توجه است

برادر زاده اوجالان در پایان سخنانش به این نکته اشاره کرد که وضعیت کنونی کُردها و به ویژه اوجالان، ناشی از بی‌توجهی به حقوق بشر و قوانین بین‌المللی است. عمر اوجالان تأکید کرد که کردهای ترکیه باید با همت و عزم راسخ به مبارزه خود ادامه دهند و خواستار حمایت‌های بین‌المللی برای پایان دادن به سیاست‌های سرکوبگرانه ترکیه شوند.

کد خبر 2775269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha