آیین «خوانش‌های آزادی» در آمد برگزار شد

سرویس ترکیه - آیین «خوانش‌های آزادی» در چارچوب «درخواست آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل دموکراتیک برای مسئله کرد»، در بسمل آمد برگزار شد.

به گزارش کردپرس، کارزار جهانی «درخواست آزادی برای عبدالله اوجالان، و یافتن راه‌حل دموکراتیک برای مسئله کرد» با فعالیت‌ها و رویدادهای مختلف ادامه دارد. در این راستا، حزب مناطق دموکراتیک (DBP) و حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها (دم پارتی)، با مردم در محله ایسپار شهرستان بسمل استان آمد (دیاربکر) دیدار کردند. در این گردهمایی که با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شد، بخش‌هایی از دفاعیات عبدالله اوجالان، رهبر در بند حزب کارگران کردستان (PKK)، خوانده شد.

پس از این خوانش‌ها، بحث و تبادل نظر درباره مسائل سیاسی روز انجام گرفت.

به نوشته مزوپوتامیا، از این پس آیین «خوانش‌های آزادی» در چارچوب این کمپین در بسیاری از محله‌های شهر ادامه خواهد داشت.

آیین «خوانش‌های آزادی» در آمد برگزار شد

گفتنی است، کارزار جهانی «درخواست آزادی برای عبدالله اوجالان، و یافتن راه‌حل دموکراتیک برای مسئله کرد» یک حرکت بین‌المللی است که هدف آن جلب توجه به وضعیت عبدالله اوجالان، رهبر در بند PKK، و فشار بر دولت ترکیه برای آزادی او از زندان است. این کارزار همچنین به دنبال راه‌حل دموکراتیک برای مسئله کرد در ترکیه و منطقه است.

این کارزار شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و رویدادها است که توسط گروه‌های مختلف در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. این فعالیت‌ها شامل اعتراضات، گردهمایی‌ها، کارگاه‌ها، و دیگر رویدادهای عمومی است که با هدف آگاه‌سازی مردم و جلب حمایت برای آزادی اوجالان و حل مسالمت‌آمیز مسئله کرد انجام می‌شود.

آیین «خوانش‌های آزادی» در آمد برگزار شد

کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان» تلاش می‌کند تا فشارهای بین‌المللی را بر دولت ترکیه افزایش دهد و حمایت از یک راه‌حل دموکراتیک برای مسئله کردها را ترویج کند. این کمپین توسط احزاب سیاسی، سازمان‌های غیردولتی، گروه‌های حقوق بشری، و فعالان سیاسی در سطح جهانی حمایت می‌شود.

همچنین در این کارزار، به وضعیت حقوق بشری اوجالان و شرایط حبس انفرادی او که از سال 1999 تاکنون در جزیره امرالی به سر می‌برد، توجه ویژه‌ای می‌شود. این کارزار به دنبال تحقق عدالت و صلح در منطقه و ایجاد یک راه‌حل دموکراتیک برای تنش‌ها و اختلافات مربوط به مسئله کرد است.

کد خبر 2774341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha