انتشار دو کتاب جدید به زبان کردی از انتشارات آریان

سرویس ترکیه - دو کتاب جدید Aşê Dînan نوشته عبدالله اونگولو و Kolanên Birîndar اثر نجم‌الدین تورال، به زبان کُردی کرمانجی توسط انتشارات آریان، منتشر شد.

به گزارش کردپرس، دو کتاب جدید به زبان کردی از انتشارات آریان به دست خوانندگان رسید. کتاب «Aşê Dînan» (آسیاب دیوانه) نوشته عبدالله اونگولو و کتاب شعر «Kolanên Birîndar» (کوچه های زخمی) اثر نجم‌الدین تورال شاعر کُرد، روانه بازار کتاب شدند.

عشق به کردستان در اشعار نجم‌الدین تورال

نجم‌الدین تورال، که در سال ۱۹۷۳ در الیح (باتمان) به دنیا آمد، در سال ۱۹۹۳ به دلایل سیاسی دستگیر و زندانی شد. کتاب «Kolanên Birîndar» (کوچه های زخمی) که شامل ۳۹ شعر است، به تازگی از سوی انتشارات آریان منتشر شده و در قفسه‌های کتابفروشی‌ها قرار گرفته است. این اشعار به مسائل اجتماعی پرداخته و موضوعاتی مانند عشق، دوستی و رفاقت را مورد بحث قرار می‌دهد، اما تم اصلی اشعار عشق به کردستان و مردم کُرد است.

Aşê Dînan

عبدالله اونگولو، نویسنده‌ای که ۲۹ سال در زندان به سر برده، در کتاب «Aşê Dînan» مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه، هجو و جملات تأمل‌برانگیز را گردآوری کرده است که به رخدادهای کردستان می‌پردازد. اونگولو درباره کتابش می‌گوید: «برخی چیزها را نمی‌توانید انتخاب کنید؛ آنها شما را انتخاب می‌کنند. نوشتن یکی از آن چیزهاست. عجیب است که درد به جای نتایج تراژیک، نتایج طنزآمیز به همراه دارد. درد، به‌عنوان یک روش دفاعی از خود را سرکوب می کند و به مرور زمان از بین می‌رود.

وقتی شروع به نوشتن داستان کردم، متوجه شدم که داستان‌ها همدیگر را فرا می‌خوانند. تو چیزی از سبد داستان بیرون می‌آوری، اما آن را با یک آدم بد توی زندگی ات دور نمی‌اندازی، بلکه جای او دیگری می‌آید! در سال‌های گذشته، سنگ‌های زیادی در جیبم جمع شده بود که دیگر داشتند به من فشار می‌آوردند. من با امید این این که سری را بشکنم همینطور این سنگ ها را به این سو و آن سو پرتاب می کردم!...»

کد خبر 2774411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha