نعمان کورتولموش: تحصن شما جلوی مجلس به اعتبار مجلس آسیب می زند

سرویس ترکیه - نعمان کورتولموش، رئیس مجلس ترکیه، با تماس تلفنی از خانواده شن یاشار خواست که تحصن اعتراضی خود در مقابل مجلس را متوقف کنند و گفت که این اقدام به اعتبار مجلس آسیب خواهد زد.

به گزارش کردپرس، در پی شروع دور جدید تحصن اعتراضی امینه شن یاشار بانوی داغدیده کُرد در مقابل ساختمان مجلس ترکیه، به دلیل درخواست عدالت، نعمان کورتولموش، رئیس مجلس ترکیه، با تماس تلفنی با اعضای خانواده شن یاشار از آنها خواست تا دست از تحصن اعتراضی در مقابل مجلس ترکیه بردارند. کورتولموش گفت که اعتراضات آنها به اعتبار مجلس آسیب خواهد زد.

به دنبال حمله‌ای که در تاریخ 14 ژوئن 2018 در شهرستان پیرسوس (سوروچ) در استان ریحا (اورفا) توسط محافظان و نزدیکان ابراهیم خلیل ییلدیز نماینده پیشین حزب عدالت و توسعه (AKP)، انجام شد، دو تن از پسران، همچنین همسر امینه شن یاشار کشده شدند و یکی از پسرانش نیز به زندان افتاد. امینه شن یاشار پس از آن به نشانه اعتراض مدت ها در مقابل ساختمان دادگستری اورفا بست نشست. او سپس تحصن اعتراضی خود را به آنکارا و مقابل وزارت دادگستری و سپس مقابل ساختمان مجلس منتقل کرد.

رئیس مجلس، نعمان کورتولموش، در تماس تلفنی با فرید شن یاشار، پسر دیگر امینه شن یاشار که حالا نماینده مجلس از حوزه اورفا شده است، خواستار پایان دادن به این اعتراضات شد و افزود که چنین اقدامی به اعتبار مجلس آسیب می‌زند. او تاکید کرد که این مسئله به حوزه قضایی مربوط است و مجلس در این زمینه مسئولیتی ندارد.

فرید شن یاشار در پاسخ به تماس تلفنی، بر این نکته تاکید کرد که مسئله حمله به خانواده شن یاشار، مسئله‌ای است که همه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و درخواست ملاقات با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور را به کورتولموش منتقل کرد. رئیس مجلس نیز به او قول داد که شخصاً برای این ملاقات اقدام خواهد کرد و به منظور کسب اطلاعات بیشتر، یکی از دستیارانش را به دیدار شن یاشار فرستاد.

حالا قرار است امینه شن یاشار به مجلس برود تا ادامه پیگیری‌ها و مذاکرات را انجام دهد.

کد خبر 2774361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha