مقاومت امینه شن یاشار سر انجام ثمر داد، پسرش آزاد شد + فیلم

سرویس ترکیه - امینه شن یاشار که بیش از 6 سال است، هر روز در مقابل دادسراها و مجلس به تحصن اعتراضی پرداخته، سر انجام توانست حکم آزادی پسرش فاضل از زندان را بگیرد.

به گزارش کردپرس،  فاضل شن یاشار، که پس از کشته شدن پدر و دو برادرش در حمله‌ای توسط محافظان و بستگان ابراهیم خلیل یلدیز، نماینده پیشین حزب عدالت و توسعه (AKP)، در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ بازداشت شده بود، در جلسه دادگاه روز گذشته با شرط حبس خانگی، از زندان آزاد شد. اعضای دم پارتی از جمله عمر اوجالان، نماینده اورفا، و آیتن کایا و مسلم باران شهرداران مشترک سوروچ،به همراه دیگر اعضای حزب، با فاضل شن یاشار دیدار کردند.

فرید شن یاشار، نماینده دم پارتی و برادر فاضل شن یاشار، در این دیدار گفت: «ما هرگز ایمان خود را از دست ندادیم و مبارزه کردیم. مادرم همیشه خواستار آزادی برادرم بود و این اتفاق افتاد. اما عدالت هنوز برقرار نشده است. ما تا برقراری کامل عدالت به مبارزه خود ادامه خواهیم داد. اگر حمایت‌های مردمی نبود، امروز برادرم آزاد نمی‌شد. از همه کسانی که از مبارزه ما حمایت کردند، تشکر می‌کنیم.»

عمر اوجالان نیز با اشاره به مبارزه خانواده شن یاشار گفت: «مبارزه مادرمان امینه شن یاشار برای تحقق عدالت به همه کسانی که به دنبال عدالت هستند، امید بخشید. این یک جرقه بود و چون مبارزه مادر حقانیت داشت، همه از آن حمایت کردند. با مبارزه‌ای قاطع، دستیابی به نتیجه ممکن است. باید به مبارزه ادامه داد.»

امینه شن یاشار نیز از همه کسانی که از او حمایت کرده‌اند تشکر کرد و گفت که با کمک مردم توانسته است به پسرش برسد. فاضل شن یاشار نیز ضمن تشکر از مردم، تجربه‌های خود در زندان را بازگو کرد و تأکید کرد که حمایت مردمی او را به آزادی رسانده و در کنار خانواده‌اش قرار داده است.

لازم به ذکر است که امینه شن یاشار، همسر و دو پسرش را در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ در حمله‌ای مسلحانه از دست داد که توسط محافظان و نزدیکان ابراهیم خلیل ییلدیز، نماینده سابق AKP، انجام شده بود. پس از این حادثه، فاضل پسر دیگر او نیز به زندان افتاد. از آن زمان به بعد، امینه شن یاشار برای دادخواهی و اجرای عدالت برای خانواده‌اش، تحصن خود را ابتدا در مقابل ساختمان دادگستری اورفا آغاز کرد و پس از چند سال تحصن خود را به آنکارا منتقل کرد و حالا پس از مدتی تحصن در مقابل ساختمان مجلس توانست به دیدار پسرش برسد.

کد خبر 2776628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha