دیدار نماینده CHP با امینه شن یاشار بانوی داغدیده کُرد در مقابل مجلس

سرویس ترکیه - مراد امیر، رئیس فراکسیون CHP، با امینه شن یاشار در حالی دیدار کرد که او تحصن عدالت خواهانه خود را در مقابل در مجلس ترکیه ادامه می‌دهد.

به گزارش کردپرس، مراد امیر، نماینده حزب جمهوری‌خواه خلق (CHP) و رئیس فراکسیون این حزب در مجلس ترکیه، با امینه شن یاشار که در حال تحصن عدالت خواهانه خود در مقابل ساختمان مجلس ترکیه است، دیدار کرد. 

شن یاشار در جریان این تحصن، پلاکاردی با عنوان «عدالت» در دست داشت. او تأکید کرد که قاتلان خانواده‌اش آزادانه در خیابان‌ها راه می‌روند و بار دیگر درخواست آزادی پسر بازداشت شده‌اش، فاضل، را مطرح کرد.
مراد امیر، نماینده CHP روز گذشته با رفتن به محل تحصن این مادر داغدار کُرد، با امینه شن یاشار دیدار کرد. امیر در این دیدار، برای لحظاتی پلاکارد شن یاشار را در دست گرفته و حمل کرد که روی آن نوشته بود: «23 روز از درخواست عدالت ما در مقابل ساختمان مجلس می‌گذرد».

دیدار نماینده CHP با امینه شن یاشار بانوی داغدیده کُرد در مقابل مجلس

تحصن عدالت خواهانه امینه شن یاشار در مقابل مجلس ترکیه  وارد بیست و چهارمین روز خود شد. 

لازم به یادآوری است، امینه شن یاشار بانوی 66 ساله کُرد، اهل سوروچ اورفا است. امینه با همسر و پسرهای خود زندگی آرامی داشت تا روزی که بین آدم های نامزد AKP و پسران او بر سر رأی دادن به AKP درگیری پیش آمد و امینه همسر و دو فرزند جوان خود را در یک حمله تروریستی از سوی طرفداران نامزد AKP از دست داد. پسر دیگر او نیز به نزدیک به 38 سال زندان محکوم شد. امینه بارها و بارها به وزارت دادگستری و قوه قضائیه در آنکارا سر زد. وقتی از هیچ کجا به نتیجه نرسید رفت و جلوی دادگستری اورفا بست نشست. او پس از چند سال نشستن در مقابل ساختمان دادگستری اورفا، بعد از انتخابات ماه می و پیروزی پسرش فرید در انتخابات مجلس ترکیه، مبارزه مدنی خود را به آنکارا منتقل کرد و مدتی در مقابل ساختمان وزارت دادگستری تحصن کرد. او سپس تحصن اعتراضی خود را به مقابل ساختمان مجلس ترکیه منتقل کرده و خواستار دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و رهبر AKP شد.

کد خبر 2775270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha