اهدای جایزه سالانه صلح اتاق پزشکان دیاربکر به امینه شن یاشار 

سرویس ترکیه - اتاق پزشکان دیاربکر جایزه سالانه خود را با نام جایزه «صلح، دوستی و دموکراسی»، به امینه شن یاشار اهدا کرد.

به گزارش کردپرس، اتاق پزشکان (انجمن پزشکان) دیاربکر به عنوان بخشی از مراسم 14 مارس روز پزشک، برنده جایزه امسال «صلح، دوستی و دموکراسی» را اعلام کرد. این نهاد جایزه امسال «صلح، دوستی و دموکراسی» را به پاس تلاش برای تحقق عدالت به امینه شن یاشار بانوی کرد اهل سوروچ اورفا اهدا کرد.

به نوشته مزوپوتامیا، الیف توران رئیس اتاق پزشکان دیاربکر با اعلام این تصمیم گفت: «ما جایزه امسال خود را به کسی تقدیم می کنیم که با وجود انواع فشارها، مداخلات، بازداشت ها، و تشکیل پرونده های قضائی، در هر نوع هوایی به عدالت خواهی خود ادامه می دهد. امینه شن یاشار با نافرمانی مدنی خود نابینایی و ناشنوایی کسانی که خود را نماد عدالت می دانند، به جامعه نشان می دهد.

الیف توران با بیان این که گفتمان هایی در ترکیه به منصه ظهور رسیده اند که باعث ایجاد دوقطبی در جامعه می شود، گفت: «نیاز به صلح، دوستی و دموکراسی هیچ گاه به اندازه امروز برای مردمی که در این جغرافیا زندگی می کنند، حیاتی نبوده است. مبارزه مشترک امروز به یک ارزش حیاتی در جامعه تبدیل شده است.»

لازم به یادآوری است، امینه شن یاشار بانوی کرد اهل سوروچ اورفا است که همسر و دو پسر جوانش در انتخابات پیشین ترکیه توسط خانواده و افراد ابراهیم خلیل ییلدیز نماینده حزب عدالت و توسعه (AKP) کشته شدند. پسر دیگر او نیز با اتهامی ساختگی به سی سال زندان محکوم شده است و امینه شن یاشار یک سال است که به جستجوی عدالت در مقابل ساختمان دادگستری اورفا به تحصن نشسته است.

کد خبر 28461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha