ممانعت از ورود امینه شن یاشار به مجلس و حمله عصبی این مادر داغدیده کُرد + فیلم

سرویس ترکیه - امینه شن یاشار که برای پیگیری «تحصن عدالت خواهانه» خود می خواست به محوطه مجلس وارد شود، پس از ممانعت پلیس از ورود او به مجلس، دچار حمله عصبی و راهی بیمارستان شد.

به گزارش کردپرس، امینه شن یاشار، که نزدیک به یک ماه است در مقابل مجلس ترکیه به تحصن «عدالت خواهی» خود ادامه می‌دهد، امروز نیز با ممانعت پلیس مجلس مواجه شد. او قصد داشت به دفتر فراکسیون دم پارتی در مجلس برود، اما نیروهای امنیتی مانع ورود او به مجلس شدند و اعلام کردند که اجازه ورود به این بخش را ندارد. این اقدام، بدون توضیح مشخصی از سوی پلیس مبنی بر اینکه این دستور از کجا صادر شده است، صورت گرفت.

در واکنش به این کار، امینه شن یاشار در مقابل گیت‌های ورودی مجلس نشست و تحصن اعتراضی خود را آغاز کرد. او با صدای بلند به بیان درد و رنج‌هایی که در پی از دست دادن اعضای خانواده‌اش تحمل کرده، پرداخت و در این میان حالش به شدت بد شد. نیروهای پزشکی حاضر در مجلس بلافاصله به او کمک کردند و او را به بیمارستان مجلس منتقل کردند.

پس از انجام آزمایش‌های اولیه، امینه شن یاشار به بیمارستان گُووِن منتقل شد. پزشکان اعلام کردند که او دچار حمله عصبی شده و فشار خونش به شدت بالا رفته است. به او داروی کاهش فشار خون داده شد و پس از کنترل وضعیت جسمانی‌اش، از بیمارستان مرخص شد.

امینه شن یاشار، همسر و دو پسرش را در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ در حمله‌ای مسلحانه از دست داد که توسط محافظان و نزدیکان ابراهیم خلیل ییلدز، نماینده سابق حزب عدالت و توسعه (AKP)، انجام شده بود. پس از این حادثه، پسر دیگر او نیز به زندان افتاد. از آن زمان به بعد، امینه شن یاشار برای دادخواهی و اجرای عدالت برای خانواده‌اش، تحصن خود را ابتدا در مقابل ساختمان دادگستری اورفا آغاز کرد و پس از چند سال تحصن خود را به آنکارا منتقل کرد و حالا یک ماهی است که در مقابل ساختمان مجلس ترکیه بست می نشیند.

ممانعت از ورود امینه شن یاشار به مجلس و حمله عصبی این مادر داغدیده کُرد + فیلم

ممانعت از ورود امینه شن یاشار به مجلس و حمله عصبی این مادر داغدیده کُرد + فیلم

کد خبر 2775468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha