تداوم درگیری ها در منطقه استور ماردین + فیلم

سرویس ترکیه - درگیری‌ها در روستای اوینا در ماردین شدت گرفت و به آتش‌سوزی در منطقه جنگلی منجر شد؛ روستاییان به مقاومت ادامه داده و نیروهای نظامی به عقب‌نشینی مجبور شدند.

به گزارش کردپرس، محله اوینا (سورگوجو) در منطقه استور (ساوور) از توابع ماردین درگیر مقاومت شدید ساکنان در برابر تیم‌های شرکت توزیع برق دجله دیاربکر (DEDAŞ) بود که به همراه نیروهای نظامی به روستا یورش برده بودند. این یورش باعث شد تا درگیری‌های شدیدی میان روستاییان و نیروهای نظامی رخ دهد و در نتیجه تیراندازی، بخشی از منطقه جنگلی حومه شهر آتش گرفت.

تیم‌های DEDAŞ که تلاش داشتند به روستای اوینا در شهرستان ساوور واقع در ماردین دسترسی پیدا کنند، صبح امروز یک بار دیگر با حمایت ژاندارمری وارد روستا شدند. روستاییان با مشاهده ورود خودروهای زرهی، بولدوزرها و صدها سرباز، جاده اوینا-ساور را مسدود کردند. در این درگیری‌ها، نیروهای نظامی از گاز اشک‌آور و آب پرفشار علیه روستاییان استفاده کردند، اما پس از ورود هیات حزب دم پارتی به منطقه، تنش‌ها کاهش یافت و پس از مذاکرات، برق روستا دوباره وصل شد. پس از خروج هیات از روستا، اعضای پلتفرم کار و دموکراسی ماردین نیز به روستا آمدند و از روستاییان حمایت کردند.

تداوم درگیری ها در منطقه استور ماردین + فیلم

با این حال، در زمان بازدید هیات، نیروهای نظامی دوباره به روستاییان حمله کردند. با واکنش روستاییان که با سنگ به این حملات پاسخ دادند، نیروهای نظامی شروع به تیراندازی هوایی کردند. با استفاده از گلوله‌های واقعی، در منطقه جنگلی اطراف ناگهان آتش‌سوزی رخ داد. با وجود آتش‌سوزی، نیروهای نظامی به حملات خود ادامه دادند و روستاییان نیز به مقاومت خود ادامه دادند. در نهایت، پس از مدتی درگیری، روستاییان جاده را مسدود کرده و به اعتراضات خود ادامه دادند.

تداوم درگیری ها در منطقه استور ماردین + فیلم

نیروهای نظامی به ورودی روستا عقب‌نشینی کردند و روستاییان همچنان در منطقه باقی مانده و به مقاومت خود ادامه می‌دهند.

کد خبر 2774449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha