چشم تمام ترکیه به دیاربکر دوخته شده؛ تلاش‌ها برای یافتن نارین ۸ ساله ادامه دارد

سرویس ترکیه - با گذشت دو روز از ناپدید شدن نارین گوران، دختر ۸ ساله‌ کُرد، که پس از ترک کلاس قرآن در دیاربکر ناپدید شد، همه نگاه‌ها به این شهر دوخته شده است؛ تیم‌های جستجو شبانه‌روز در حال تلاش هستند تا این دختر کوچک را به سلامت به خانه بازگردانند.

به گزارش کردپرس، نارین گوران، دختر ۸ ساله‌ای که در محله تاوشان‌تپه واقع در شهرستان باغلار استان دیاربکر، دو روز پیش پس از ترک کلاس قرآن ناپدید شد، همچنان پیدا نشده است. خانواده نارین اعلام کردند که او ظهر برای شرکت در کلاس قرآن  از خانه خارج شد و پس از آن دیگر به خانه بازنگشت. پس از گزارش ناپدید شدن او به مرکز اورژانس ۱۱۲، نیروهای ژاندارمری، تیم‌های امداد و نجات AFAD، نیروهای پزشکی و سگ‌های ردیاب به منطقه اعزام شدند.

عارف گوران، پدر نارین، گفت که علاوه بر تیم‌های جستجو، مردم محلی نیز برای یافتن دخترش بسیج شده‌اند. او اظهار داشت: «در حال حاضر تیم‌ها تمرکز خود را بر روی کانال‌های آبیاری گذاشته‌اند و از دیروز بدون وقفه به جستجو ادامه داده‌اند.»

چشم تمام ترکیه به دیاربکر دوخته شده؛ تلاش‌ها برای یافتن نارین ۸ ساله ادامه دارد

این حادثه توجه های بسیاری را در سراسر ترکیه به خود جلب کرده است. سزگین باران کورکماز، متهمی که در ترکیه به پول‌شویی متهم شده و در ایالات متحده حضور دارد، در پیامی در شبکه‌های اجتماعی وعده داد که یک میلیون لیره ترک به کسی که بتواند اطلاعاتی درباره محل نارین ارائه دهد، اهدا خواهد کرد. او از مردم خواست تا به یافتن این کودک کمک کنند.

چشم تمام ترکیه به دیاربکر دوخته شده؛ تلاش‌ها برای یافتن نارین ۸ ساله ادامه دارد

یوکسل گوران مادر نارین، با گریه و التماس از مردم و مقامات ترکیه خواست تا به او در پیدا کردن تنها دخترش کمک کنند. همچنین، مقامات محلی، از جمله استاندار دیاربکر، از خانواده نارین بازدید کردند و در تلاش برای یافتن این کودک با مقامات ارشد کشور از جمله وزیر کشور تماس گرفتند.

تنها نشانه‌ای که تاکنون از نارین پیدا شده، یک عدد دمپایی است. تیم‌های جستجو در تمامی مناطق اطراف، از جمله مزارع ذرت و کانال‌های آب، به جستجو پرداخته‌اند.

چشم تمام ترکیه به دیاربکر دوخته شده؛ تلاش‌ها برای یافتن نارین ۸ ساله ادامه دارد

نماینده CHP نیز به کارزار جستجوی نارین پیوست

در همین حال، سزگین تانریکولو، نماینده کُرد حزب جمهوری‌خواه خلق (CHP) از حوزه دیاربکر نیز به محل حادثه رفت و با خانواده نارین دیدار کرد. او اظهار داشت که در ۴۸ ساعت گذشته جستجوی گسترده‌ای توسط تیم‌های امداد و نجات، ژاندارمری، و نیروهای محلی صورت گرفته است. تانریکولو تأکید کرد که همه منتظر پیدا شدن نارین به سلامت هستند و از تلاش‌های همه دست‌اندرکاران برای یافتن این کودک قدردانی کرد.

این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد و همه مردم امیدوارند که دختربچه کُرد به سلامت پیدا شود.

گفتنی است ترکیه خاطره خوبی از گم شدن دختربچه ها ندارد. دو سال پیش از این دختربچه ای به نام مسلمه ناپدید شد و پیدا شدن او همزمان با فاش شدن قصه تلخ زندگی اش، ترکیه را به شوک و اندوه بزرگی فرو برد.

کد خبر 2774446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha