قتل نارین، سمبل سیاست‌های زن‌ستیزانه و نسل‌کشی سیستماتیک دولت ترکیه است

سرویس ترکیه - KJK در واکنش به قتل نارین گوران، این حادثه را نماد سیاست‌های زن‌ستیزانه، نسل‌کشی سیستماتیک و جنگ افروزی دولت ترکیه دانست و خواستار تشدید مبارزه علیه این سیستم شد.

به گزارش کردپرس، مرکز هماهنگی جوامع زنان کردستان «Komalên Jinên Kurdistan /Kurdistan Kadın Toplulukları (KJK)» با انتشار بیانیه ای قتل نارین گوران دخترک 8 ساله دیاربکری را به عنوان نمادی از سیاست‌های زن‌ستیزانه و نسل‌کشی سیستماتیک دولت ترکیه و حزب حاکم آن توصیف کرد. KJK  در این بیانیه این قتل را به عنوان بخشی از سیاست‌های گسترده دولت ترکیه برای سرکوب زنان و کردها دانسته و اعلام کرد که این جنایت نتیجه عملکرد سیستم جنگ افروزانه دولت ترکیه است که با استفاده از نیروهای شبه‌نظامی و سازمان‌های جنایتکار، خشونت و زن‌ستیزی را در مناطق کُردنشین تقویت می‌کند.

به نوشته خبرگزاری فرات، در این بیانیه آمده است که این قتل، تنها یک جنایت فردی نیست، بلکه نماد یک نظام گسترده‌ است که از طریق شبکه‌هایی مانند حزب‌الکنترا، فحشا، مواد مخدر و تجاوز جنسی برای سرکوب همه مردم به ویژه زنان کُرد طراحی شده است. KJK از مردم به ویژه از زنان کرد می‌خواهد که برای مقابله با این سیاست‌ها، مبارزه خود را گسترش دهند. همچنین، تأکید می‌کند که قتل نارین، وظیفه‌ای بر دوش جامعه کردی گذاشته تا علیه این رژیم زن‌ستیز و نسل‌کش قیام کنند و با افشای این جنایت‌ها، پاسخگو بودن مسئولان را طلب کنند.

این بیانیه همچنین اشاره می‌کند که حوادثی مانند قتل نارین در روستاهایی که پایگاه نیروهای شبه‌نظامی و جنایتکار هستند، واقعیتی از نسل‌کشی زنان و کردهاست که توسط رژیم ترکیه و نهادهای وابسته به آن ترویج می‌شود. KJK بر لزوم ایجاد مبارزه‌ای جامع و هماهنگ برای محافظت از زنان و مقابله با سیستم زن‌ستیز تأکید کرده است.

کد خبر 2775210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha