۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲

زندانی سیاسی 71 ساله ساعتی پیش از آزادی از زندان درگذشت

عبدالملک اوکیای در روز آزادی بر اثر سکته قلبی درگذشت
زندانی سیاسی 71 ساله ساعتی پیش از آزادی از زندان درگذشت

سرویس ترکیه - عبدالملک اوکیای، ۷۱ ساله، که در زندان H تیپ ارزروم زندانی بود، ساعتی پیش از آزادی، به طور ناگهانی دچار سکته قلبی شد و جان خود را از دست داد.

به گزارش کردپرس، عبدالملک اوکیای، ۷۱ ساله و زندانی در زندان تیپ H ارزروم، در روز آزادی خود و تنها ساعتی پیش از رهایی، ناگهان دچار سکته قلبی شد. او بلافاصله به بیمارستان تحقیقات ارزروم منتقل شد، اما با وجود تلاش‌های کادر پزشکی، نجات نیافت. پیکر او به پزشکی قانونی ارزروم منتقل شد.

جمعی از اعضای دم پارتی شاخه ارزروم، شهرداران مشترک، خانواده و نزدیکان او مقابل پزشکی قانونی ارزروم تجمع کردند. پس از بررسی‌های انجام‌شده در پزشکی قانونی، پیکر او به خانواده‌اش تحویل داده شد. مراسم تدفین اوکیای ساعت ۱۰ صبح امروز (جمعه 13 سپتامبر) در روستای قیریکان، واقع در شهرستان تکمان برگزار می شود.

زندانی سیاسی 71 ساله ساعتی پیش از آزادی از زندان درگذشت

بشتاش: زندان ها به خانه های مرگ تبدیل شده اند

مرال دانیش بشتاش، نماینده دم پارتی از حوزه ارزروم، در حساب شبکه اجتماعی خود از مرگ اوکیای خبر داده و نوشت: «عبدالملک اوکیای به دلیل پست‌هایش در شبکه‌های اجتماعی در زندان تیپ H ارزروم در بند بود. با وجود اینکه در ۲ سپتامبر مدت محکومیتش به پایان رسیده بود، به دلیل عدم تشکیل کمیسیون نظارت بر زندان، آزاد نشد.

عبدالملک اوکیای امروز، در حالی که خانواده‌اش منتظر آزادی او بودند، بر اثر سکته قلبی در زندان درگذشت. به خانواده و تمامی عزیزانش تسلیت می‌گویم و برای آنها صبر آرزو می‌کنم. وقتی می‌گوییم زندان‌ها به خانه‌های مرگ تبدیل شده‌اند، منظور ما همین است. کافی است، به ظلم در زندان‌ها پایان دهید.»

گفتنی است، عبدالملک اوکیای در مدیریت حزب‌های HEP، DEP و HADEP در ارزروم فعالیت کرده و آخرین سمتش مدیریت استانی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) بود.

کد خبر 2775207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha