HDP خواستار آغاز تحقیقات درباره وقایع زندان سیلیوری شد

سرویس ترکیه - مرال دانیش بشتاش و ساروخان اولوچ رؤسای مشترک فراکسیون HDP با ارائه یک طرح پارلمانی به مجلس ترکیه خواستار آغاز تحقیقات درباره وقایع اخیر بند 5 زندان سیلیوری و روشن شدن جزئیات حادثه و علت مرگ دو زندانی سیاسی کرد شدند. 

به گزارش کردپرس، در پی افشای اخبار درباره جزئیات ضرب و شتم و شکنجه زندانیان بند 5 زندان سیلیوری توسط گارد محافظ زندان، و جان باختن دو زندانی، مرال دانیش بشتاش و ساروخان اولوچ رؤسای مشترک فراکسیون حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با استناد به اصول 98 قانون اساسی و مواد 104 و 105 آیین‌نامه مجلس، با ارائه یک طرح پارلمانی به مجلس ترکیه خواستار آغاز تحقیقات درباره وقایع اخیر بند 5 زندان سیلیوری و روشن شدن جزئیات حادثه و علت مرگ دو زندانی سیاسی کرد شدند.

بنا بر گزارش سایت رسمی HDP، رؤسای مشترک فراکسیون با خواندن جزئیات گزارش انجمن حقوق بشر ترکیه درباره این واقعه اعلام کردند که بر اساس شهادت دو تن از این افراد که به دلیل شکنجه به بیمارستان منتقل شده اند، جان آنها (زندانیان بند 5) در خطر است. همچنین مادر یکی از این زندانیان فایل صوتی مکالمه تلفنی خود با پسرش را به دادستانی تحویل داده است.

بر اساس این گزارش بدن فرهان ییلماز زندانی جوان جان باخته بر اثر شکنجه دارای زخم ها و کبودی ها و خونریزی بسیار بوده، اما پزشکی قانونی از دادن گزارش سر باز زده است. همچنین در گواهی فوت صادر شده از سوی بیمارستان آمده است که فرهان ییلماز در اثر سکته قلبی جان باخته است.

رؤسای فراکسیون پرسیدند که چرا یک زندانی 2 روز مانده به آزادی اش (فرهان ییلماز) باید کشته شود؟

بشتاش و اولوچ با ضروری دانستن آغاز تحقیقات درباره این واقعه، خواستار روشن شدن جزئیات حادثه و علت مرگ دو زندانی شدند.

کد خبر 30764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha