سرنوشت زندانیان مجروح در حادثه زندان سیلیوری مشخص نیست

سرویس ترکیه - از سرنوشت شش تن از زندانیان بند 5 زندان سیلیوری که در جریان شکنجه و آزار نیروهای گارد زندان به بیمارستان منتقل شده بودند خبری در دست نیست.

به گزارش کردپرس، پیکر فرهان ییلماز یکی از زندانیان کرد جان باخته زندان سیلیوری، که بر اثر شکنجه نیروهای گارد زندان مجبور به خودکشی شده بود، امروز در زادگاهش باتمان به خاک سپرده شد. از سرنوشت شش تن از زندانیان شکنجه شده در بند 5 سیلیوری خبری در دست نیست.

پیکر فرهان ییلماز زندانی جوانی که در حوادث اخیر زندان سیلیوری جان خود را از دست داده بود، به خانواده اش تحویل داده شد. پزشکی قانونی در پاسخ به درخواست خانواده ییلماز برای دریافت نتایج کالبدشکافی اعلام کرد که پس از شش ماه این نتایج را ارائه خواهد داد.

پیکر ییلماز در میان ناله های مادرش در گورستان روستای «کانی روا» (نام ترکی: عمرگُزو) به خاک سپرده شد.

خلیل کاسان یکی از زندانیانی که بر اثر شدت جراحت های وارده در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان به سر می بُرد، در آخرین تماس تلفنی با خانواده اش گفت که «نیروهای گارد زندان در حالی که ما را شکنجه می کردند به ما گفتند خودتان را بکشید و ما هم این کار را کردیم. آنها به ما تیغ و طناب دادند.»

با این حال از سرنوشت تعدادی دیگری از زندانیان شکنجه شده به نام های جوشکون آقجا، عبدالمناف چتین، تولگا اوک جو، اورهان حاجی اوغلو، و دو زندانی دیگر به نام های ماسال و علی خبری به دست نمی آید.

کد خبر 30623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha