حمله مسلحانه به کارگران کرد به دلیل پوشیدن پیراهن آمِداسپور در نوشهر ترکیه + فیلم

سرویس ترکیه - کارگران کرد که در منطقه اُرگوپ نوشهر ترکیه مشغول به کار بودند، به دلیل پوشیدن پیراهن تیم آمِداسپور، مورد حمله مسلحانه و خشونت‌آمیز گروهی از افراد قرار گرفتند که منجر به زخمی شدن سه تن از آنها شد.

به گزارش کردپرس، در محله آکسالور از منطقه اُرگوپ در نوشهر، گروهی از کارگران کرد که مشغول نصب تأسیسات انرژی خورشیدی بودند، شامگاه گذشته هدف حمله مسلحانه و خشونت‌آمیز ده‌ها نفر از نژادپرستان ترک قرار گرفتند. به گفته کارگران، دلیل این حمله پوشیدن پیراهن تیم فوتبال آمِداسپور  همکارانشان بوده است.

در این حمله که با استفاده از سلاح، میله آهنی و چاقو انجام شد، سه کارگر به شدت مجروح شدند؛ یکی با گلوله، دیگری با چاقو و سومی با میله آهنی از ناحیه سر آسیب دید. مجروحان پس از مداخله اولیه تیم‌های پزشکی به بیمارستان دولتی نوشهر منتقل شده و تحت درمان قرار گرفتند. همچنین، 13 کارگر به دلیل این حادثه بازداشت شدند که پس از بازجویی 12 نفر از آنها آزاد شدند.

*تماشای این تصاویر ممکن است برای همه مناسب نباشد

ادیب بوزکورت، یکی از کارگران کرد که در این حادثه با گلوله مجروح شد، در حالی که هنوز زخمی بود، به پاسگاه ژاندارمری منتقل شد و سپس برای ادامه بازجویی به دادسرای اُرگوپ منتقل شد. هنوز مشخص نیست که آیا عاملان این حمله بازداشت شده‌اند یا خیر.

رمزی بوزکورت، کارگری که به دلیل پوشیدن پیراهن آمِداسپور مورد حمله قرار گرفته بود، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری مزوپوتامیا توضیح داد که در پارک مشغول استراحت با همکارانش بوده که دو نفر با خودرو به سمت آنها آمده و از او خواستند تا پیراهنش را درآورد. او افزود: «وقتی پیراهنم را در نیاوردم، ما را تهدید کردند و گفتند: صبر کنید، شب نشانتان می‌دهیم. آنها شب با حدود 20 نفر دیگر برگشتند و به ما حمله کردند.» بوزکورت همچنین اشاره کرد که دوستانش اکنون در بیمارستان و تحت درمان هستند.

کد خبر 2774481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha