کلید حل مسئله خاورمیانه در رفع حصر از امرالی است + فیلم

سرویس ترکیه - مرال دانیش بشتاش نماینده دم پارتی کلید حل مسائل خاورمیانه را در برچیده شدن انزوای اجباری علیه اوجالان رهبر PKK دانست.

 مرال دانیش بشتاش نماینده دم پارتی، در کنگرهٔ MEBYA-DER در الیح، کلید حل مسائل خاورمیانه را در رفع انزوای اجباری علیه عبدالله اوجالان رهبر در بند PKK دانشت و گفت: «راه‌حل، در رفع حصر از امرالی است.»

انجمن همبستگی و همیاری خانواده‌های داغ‌دیده (MEBYA-DER) در الیح دومین کنگرهٔ فوق‌العاده خود را برگزار کرد.

در کنگره‌ای که در یکی از سالن‌های اختصاصی محلهٔ بازارچه برگزار شد، مدیران MEBYA-DER از آمد، اعضای مجلس مادران صلح، جنبش زنان آزاد (TJA)، حزب مناطق دموکراتیک (DBP)، نمایندگان دم پارتی از جمله مرال دانیش بشتاش، محمد رشدی تریاکی، زینب اودونجو و شمار زیادی از نمایندگان نهادهای مختلف حضور داشتند. در سالن کنگره، بنرهایی با نوشته‌های «با قدرت سازماندهی‌شده خود از ارزش‌هایمان محافظت می‌کنیم» و «با سازماندهی خانواده‌های ارزشمندمان، مبارزه خود را گسترش داده و حصر را می‌شکنیم» نصب شده بود. 

مرال دانیش بشتاش، در سخنانی گفت: «امروز در اینجا خانواده‌هایی حضور دارند که عزیزانشان را از دست داده‌اند. به همین دلیل باید از تمامی ارزش‌هایمان پاسداری کنیم. نظام به مردم ما، به شهردارهای منتخب مردم ما و حتی به هلپرکی های کُردی ما حمله می‌کند. آن‌ها هنوز باور دارند که ملت کرد هیچ حقی ندارد. حتی جوانانی که به زبان کردی سخن می گویند، بازداشت و زندانی می‌شوند. با در نظر گرفتن این موارد، باید به زبان و فرهنگمان بیش‌ازپیش اهمیت دهیم. ما خواستار زندگی آزاد در سرزمین خودمان هستیم.»

دانیش بشتاش با تحلیل وضعیت خاورمیانه گفت: «انزوای اجباری سنگینی که بر رهبر PKK، عبدالله اوجالان، اعمال شده است، به کل خاورمیانه سرایت کرده است. راه‌حل از طریق شکستن انزوای اجباری امرالی ممکن است. ۴۱ ماه است که عبدالله اوجالان رهبر PKK تحت انزوای اجباری شدیدی قرار دارد. این حصر هر چه زودتر باید پایان یابد و یک فرایند متمرکز بر یافتن راه‌حل دوباره آغاز شود. فقط در این صورت است که مردم ترکیه و خاورمیانه می‌توانند به صورت دموکراتیک به زندگی خود ادامه دهند.»

پس از او، محمد رشدی تریاکی، نماینده دیگر دم پارتی به اهمیت MEBYA-DER اشاره کرد و گفت: «MEBYA-DER از لحاظ ارزش‌هایی که نمایندگی می‌کند، در جایگاه مهمی قرار دارد. همچون گذشته، این انجمن به نمایندگی از ارزش‌های مردم به فعالیت خود ادامه خواهد داد.»

پس از سخنرانی‌ها و خواندن گزارش‌های فعالیت و هزینه، رأی‌گیری برای انتخاب مدیریت جدید انجام شد. در این کنگره، نزاهت توپراق و اوغور آر به عنوان رؤسای مشترک جدید MEBYA-DER انتخاب شدند.

کلید حل مسئله خاورمیانه در رفع حصر از امرالی است + فیلم

کلید حل مسئله خاورمیانه در رفع حصر از امرالی است + فیلم

کلید حل مسئله خاورمیانه در رفع حصر از امرالی است + فیلم

کد خبر 2774479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha