ترکیه تدابیر ویژه ای را علیه همه گیری آبله میمونی در فرودگاه استانبول اتخاذ کرد

سرویس ترکیه - پس از اعلام وضعیت اضطراری بهداشت عمومی از سوی سازمان جهانی بهداشت به دلیل گسترش ویروس آبله میمونی، ترکیه با اجرای تدابیر ویژه در فرودگاه استانبول، پروازهای ورودی از کشورهای پرخطر را به دقت زیر نظر گرفته و اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای جلوگیری از شیوع این ویروس اتخاذ کرد.

به گزارش کدپرس، ویروس آبله میمونی، که به سرعت در جمهوری دموکراتیک کنگو گسترش یافته و باعث مرگ‌ومیر شده است، توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) به عنوان یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی با اهمیت بین‌المللی اعلام شده است. این ویروس همچنین در کشورهای دیگری از جمله بوروندی، جمهوری آفریقای مرکزی، کنگو، کامرون، غنا، لیبریا، نیجریه، رواندا، کنیا، ساحل عاج و آفریقای جنوبی مشاهده شده است.

مدیریت کل بهداشت مرزی و سواحل ترکیه برخی تدابیر را در فرودگاه استانبول برای مقابله با این ویروس اتخاذ کرده است. به ویژه پروازهایی که از جمهوری دموکراتیک کنگو و 11 کشور اطراف آن وارد ترکیه می‌شوند، به دقت زیر نظر قرار دارند.

دکتر آیکوت ینر کاواک، رئیس بهداشت فرودگاه استانبول، در پاسخ به سوالات خبرنگار آناتولی درباره اقدامات احتیاطی در فرودگاه، گفت که پس از اعلام وضعیت اضطراری جهانی توسط WHO، نظارت بر پروازها آغاز شده است.

او تأکید کرد که یک تیم پزشکی به صورت 24 ساعته در فرودگاه مشغول به کار است و تمام بازرسی‌ها با دقت انجام می‌شود. کاواک توضیح داد: «ما به درب هواپیماهای ورودی از کنگو می‌رویم و مسافران را بررسی می‌کنیم. در طول سفر، هرگونه بیماری، تب یا راش پوستی بررسی می‌شود. علاوه بر این، پروازهای 11 کشور اطراف را به صورت آنلاین دنبال می‌کنیم. در صورت مشاهده هرگونه وضعیت مشکوک، اقدامات لازم بر روی آن پروازها انجام می‌شود. تا کنون، در فرودگاه استانبول هیچ موردی از آبله میمونی گزارش نشده است.»

کاواک بیان کرد که در تشخیص این بیماری، مهم‌ترین معیار، وجود راش پوستی است و موارد مشکوک در مناطق ایزوله شده نگهداری و توسط تیم‌های پزشکی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

او همچنین اشاره کرد که اگر بیماری مشکوکی تشخیص داده شود، بیمار به بیمارستانی که از قبل تعیین شده است، منتقل خواهد شد.

کاواک در پایان افزود که بر اساس داده‌های علمی، احتمال تبدیل این بیماری به یک اپیدمی وجود ندارد و مهم‌ترین راه پیشگیری، اجتناب از تماس نزدیک با افراد مبتلا و عدم لمس زخم‌ها با دست‌های برهنه است. وی همچنین اشاره کرد که واکسن آبله تا 95 درصد از ابتلا به بیماری محافظت می‌کند و در مناطق آلوده واکسیناسیون به سرعت انجام می‌شود.

کد خبر 2774447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha