بیانیه KCK در اعتراض به مهلت‌دهی شورای اروپا به ترکیه برای رفع انزوای اجباری اوجالان

سرویس ترکیه - ریاست مشترک KCK در بیانیه ای به مهلت دادن به ترکیه برای رفع انزوای اجباری عبدالله اوجالان از سوی کمیته وزرای شورای اروپا اعتراض کرد و آن را به معنای مشروعیت بخشیدن به نقض حقوق انسانی اوجالان توسط دولت ترکیه دانست.

به گزارش کردپرس، ریاست مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کردستان (KCK) با انتشار بیانیه ای از کمیته وزرای شورای اروپا به دلیل دادن مهلت به ترکیه برای رفع انزوای تحمیلی عبدالله اوجالان رهبر در بند حزب کارگران کردستان (PKK) انتقاد کرده و این اقدام را به معنای مشروعیت بخشیدن به نقض حقوق انسانی اوجالان توسط دولت ترکیه دانست.

ریاست مشترک شورای اجرایی KCK اعلام کرد که کمیته وزرای شورای اروپا باید دولت ترکیه را برای رفع فوری انزوای اجباری علیه عبدالله اوجالان وادار می‌کرد، اما به جای این کار به ترکیه یک سال مهلت داده است. این تصمیم به معنای مشروعیت بخشیدن به اقدامات دولت ترکیه است که با نقض آشکار حقوق انسانی اوجالان و دیگر زندانیان، از بهره‌مندی آنها از قانون «حق امید» جلوگیری می‌کند.

این بیانیه اشاره می‌کند که دولت ترکیه، در چهارچوب سیاست‌های نسل‌کشی، مانع اجرای این قانون برای اوجالان شده و همچنان به اعمال شکنجه و انزوای مطلق در زندان امرالی ادامه می‌دهد. به گفته KCK، این انزوای مطلق و قطع ارتباط عبدالله اوجالان با جهان خارج، نقض آشکار حقوق بشر است که شورای اروپا نباید در قبال آن سکوت می‌کرد.

KCK از نهادهای بین‌المللی، به‌ویژه شورای اروپا و نهادهای حقوق بشری، خواسته است تا با جدیت بیشتری در برابر این نقض حقوق اقدام کنند. در بیانیه تأکید شده است که دادن مهلت به ترکیه به جای وادار کردن آن به اقدامات فوری، تنها منجر به تداوم سیاست‌های سرکوبگرانه و ضدبشری دولت ترکیه خواهد شد.

این سازمان همچنین از تمامی مدافعان حقوق بشر، مردم کردستان، و نیروهای آزادی‌خواه خواسته است تا مبارزه برای پایان دادن به انزوای اجباری علیه عبدالله اوجالان و توقف سیاست‌های نسل‌کشی علیه کردها را تقویت کنند و در برابر این بی‌عدالتی‌ها مقاومت کنند.

بیانیه KCK در اعتراض به مهلت‌دهی شورای اروپا به ترکیه برای رفع انزوای اجباری اوجالان

لازم به ذکر است، عبدالله اوجالان، رهبر در بند PKK، از سال 1999 در زندان فوق امنیتی جزیره امرالی تحت انزوای اجباری شدید به سر می‌برد. آخرین باری که او توانست با خانواده‌اش تماس بگیرد، در 25 مارس 2021 بود، اما این تماس تلفنی بسیار کوتاه بود و به سرعت قطع شد. از آن زمان تاکنون، هیچ ارتباطی با او برقرار نشده است، که این وضعیت نگرانی‌ها درباره شرایط او در زندان و نقض آشکار حقوق انسانی‌اش را افزایش داده است.

کد خبر 2775509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha