با انزوای اوجالان نه تنها حقوق وی بلکه حقوق کردها و دیگر مردم خواستار آزادی او نقض می‌شود

سرویس سوریه - «صالح گدو» دبیرکل حزب چپ دموکراتیک کرد سوریه اعلام کرد که با انزوای اجباری «عبدالله اوجالان» نه تنها حقوق وی بلکه حقوق کردها و دیگر مردم خواستار آزادی‌ وی نیز نقض می‌شود.

به گزارش کردپرس، «صالح گدو» دبیرکل حزب چپ دموکراتیک کرد سوریه در مصاحبه‌ای اعلام کرد که با انزوای اجباری «عبدالله اوجالان» رهبر دربند حزب کارگران کردستان(PKK) توسط دولت ترکیه، نه تنها حقوق اوجالان بلکه حقوق کردها و دیگر مردم خواستار آزادی‌ وی نیز نقض می‌شود.

به نوشته آژانس خبری فرات، در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳، کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کرد» آغاز شد و در تاریخ ۱ مارس این کارزار وارد مرحله دوم خود شد. در مناطق شمال و شرق سوریه نیز از زمانیکه این کارزار آغاز شده، بی‌وقفه کنش‌هایی توسط مردم و نهادهای منطقه انجام می‌شود.

«صالح گدو» دبیرکل حزب چپ دموکراتیک کرد سوریه، در ارتباط با همین مسئله و انزوای اجباری علیه  «عبدالله اوجالان» رهبر دربند PKK  مصاحبه‌ای انجام داد.

«صالح گدو» اظهار داشت که بیش از ۲۵ سال است که انزوا به اوجالان تحمیل می‌شود و اشاره کرد که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه این انزوای اجباری را به مرحله‌ای جدید رسانده و افزود: ‌«با انزوای اجباری یک سیاست غیرمشروع علیه اوجالان به اجرا درآمده و بدین شکل می‌خواهند ارتباط او را با جهان بیرون از زندان قطع کنند. اجازه نمی‌دهند که با خانواده و وکلایش دیدار کند. برای تماس تلفنی که از حقوق هر زندانی می‌باشد، مانع‌تراشی می‌کنند. این سیاستی است که به اجرا در آمده و سیاستی یک جانبه است. با انزوای اجباری نه تنها حقوق اوجالان بلکه حقوق مردم کرد و دیگر مردم آزادی‌خواه‌ وخواستار آزادی وی نیز نقض می‌شود.‌»

«صالح گدو» در ادامه به کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کرد» اشاره کرد و گفت: ‌« اخیرا در شمال و شرق سوریه برای آزادی اوجالان بیش از ۳ میلیون امضا جمع آوری شد. اکنون مردم جهان از اوجالان صیانت می‌کنند، سیاست‌های دولت ترکیه را محکوم کرده و آزادی اوجالان را مطالبه می‌نمایند. باید نهاد و سازمان‌های حقوق بشری، نیروهای بین‌المللی و مردم آزادی‌خواه برای آزادی اوجالان اقدام کرده، تحرکاتی را آغاز نموده و سکوت نکنند.‌»

«صالح گدو» همچنین به این مسئله اشاره داشت که بجز کردها، مردمان عرب، سریانی، ارمنی و آشوری نیز در کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کرد» که در شمال و شرق سوریه ادامه دارد، مشارکت می‌کنند و گفت‌: ‌«از منطقه دریک تا قامشلو، از رقه تا دیرالزور، حسکه، منبج و طبقه، مردم‌ آزادی اوجالان را مطالبه می‌کند. دولت ترکیه از اوجالان که میلیون‌ها تن از وی صیانت کرده و حمایت مردم‌ از وی می‌ترسد. نیروهایی که در سیاست جهانی تاثیرگذار هستند، باید به سکوت خود پایان دهند و صدای مردم را بشنوند.»

وی تاکید کرد که در شمال و شرق سوریه برای آزادی اوجالان، کنش‌های قدرتمندی انجام می‌شود. مردم و به ویژه زنان در مرحله دوم کارزار، نقش بزرگی را ایفا می‌کنند و باید این کنش در سراسر جهان دیده شود.‌

لازم به ذکر است که اعضای ابتکار عمل آزادی برای عبدالله اوجالان در چارچوب کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کرد» از تاریخ ۴ مارس تاکنون با ۳۳ سازمان و حزب سیاسی در شمال و شرق سوریه دیدار کرده اند.

کد خبر 2771041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha