روند پیش گرفته شده توسط اوجالان را ادامه خواهیم داد

سرویس ترکیه - KCK‌ در رابطه با دیدار اوجالان با برادرزاده‌اش پس از ۴۳ ماه بی خبری مطلق اعلام کرد که روندی که اوجالان پیش ‌خواهد برد را ادامه خواهند داد و همچنین بر سلامتی، امنیت و فراهم کردن شرایط برای فعالیت‌ اوجالان تاکید کرد.

به گزارش کردپرس، ریاست مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کردستان ‌(KCK‌) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با تمام امکانات موجود بر اساس روندی که «عبدالله اوجالان» رهبر دربند حزب کارگران کردستان(PKK) پیش ‌خواهد برد، پیش خواهند رفت و همچنین تأکید کرد که سلامتی، امنیت و شرایط برای فعالیت‌ اوجالان باید فراهم شود.

به نوشته آژانس خبری فرات، ریاست مشترک شورای اجرایی KCK در ارتباط با دیدار روز چهارشنبه ۲۳ اکتبر «عمر اوجالان» با «عبدالله اوجالان» رهبر دربند PKK بیانیه‌ای مکتوب صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «روز چهارشنبه ۲۳ اکتبر، دیداری با اوجالان صورت گرفت. برخی از پیام‌هایی که وی خواستار انتشار آنها به‌صورت عمومی بود به اشتراک گذاشته شدند. این دیدار پس از پنج سال و اطلاع یافتن از وضعیت اوجالان بسیار حائز اهمیت است. این دیدار، ما، مردم ما و دوستان‌ ما را بسیار خوشحال کرد. اما همان‌طور که خود اوجالان تأکید کرد، انزوای تحمیلی برداشته نشده و همچنان ادامه دارد.»

در ادامه بیانیه KCK آمده است: «اوجالان به‌وضوح اعلام کرد که وی مسئولیت تاریخی خود را به انجام خواهد رساند و تأکید کرد که اگر شرایط فراهم شود، نقش خود را در حل دموکراتیک مسئله کرد ایفا خواهد کرد. این موضع باید به‌خوبی از سوی همه درک شود. کسانی که برای صلح و حل مسئله کرد تلاش می‌کنند، فراخوان می‌دهند و از کردها حمایت می‌کنند، باید توجه لازم را به این موضع اوجالان داشته باشند. برای این منظور، پیش از هر چیز باید سلامتی، امنیت و شرایط برای فعالیت‌ اوجالان فراهم شود. تا زمانی که این شرایط محقق نشوند، شرایط لازم برای گفتگو و مذاکرات با وی ایجاد نخواهد شد. نمی‌توان انتظار داشت که وی نقش خود را ایفا کند و نیت خیر او نادیده گرفته شود. ما این دیدار را مثبت می‌دانیم. اما هنوز انزوای اجباری به پایان نرسیده است و همچنان ادامه دارد.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «مخاطب اصلی راه حل دموکراتیک برای مسئله کرد، عبدالله اوجالان است. برقراری صلح در ترکیه نیز با مخاطب قرار دادن وی ممکن خواهد شد. ما به‌عنوان یک جنبش بر این باوریم که دموکراتیزه‌شدن ترکیه به‌طور مستقیم به حل دموکراتیک مسئله کرد وابسته است و حل مسئله کرد نیز به دموکراتیزه‌شدن ترکیه پیوند خورده است. ما بارها این موضع خود را نشان داده‌ایم. هم ما و هم مردم کرد همیشه تأکید کرده‌ایم که مخاطب اصلی حل دموکراتیک مسئله کرد، اوجالان است. بار دیگر بر این پیوند دوجانبه تأکید می‌کنیم. مردم کرد با تمامی نهادها و ساختارهای خود باید فرآیندی را که اوجالان پیش می‌برد، مبنا قرار دهند. اوجالان اراده‌ی جنبش ما است و مخاطب اصلی و مذاکره‌کننده برای حل دموکراتیک مسئله کرد محسوب می‌شود. هیچ رویکرد و موضع متفاوتی در این زمینه، وجود ندارد. جنبش ما با تمام ساختارها و امکانات خود فرآیندی که توسط اوجالان پیش گرفته شود را ادامه خواهد داد.»

لازم به ذکر است که عبدالله اوجالان که در زندان فوق امنیتی نوع F امرالی تحت تدابیر امنیتی بسیار شدید و انزوای مطلق قرار دارد، پس از ۴۳ ماه موفق به دیدار با «عمر اوجالان» برادرزاده خود که نماینده حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها (DEM Parti/دم پارتی) از ریحا (اورفا) نیز است، شد.

کد خبر 2776846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha