عمر اوجالان خواستار دیدار با عمویش شد

سرویس ترکیه - عمر اوجالان، نماینده‌ دم پارتی و برادرزاده عبدالله اوجالان، رهبر PKK که در زندان فوق‌امنیتی امرالی در بند است، برای دیدار با اوجالان به وزارت دادگستری درخواست داد.

عمر اوجالان، نماینده حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها (دم پارتی/DEM Parti) از ریحا (اورفا) و برادرزاده عبدالله اوجالان رهبر در بند حزب کارگران کردستان (PKK) با ارائه درخواست به وزارت دادگستری ترکیه، خواستار ملاقات با اوجالان شد که حالا ۴۱ ماه است از او خبری نیست. عمر اوجالان در متن درخواست به نگرانی خانواده‌اش از وضعیت سلامتی عبدالله اوجالان اشاره کرده و خواستار تسهیل این ملاقات در تاریخ ۱۶ آگوست ۲۰۲۴ شده است.

در متن درخواست عمر اوجالان آمده است: «ما به عنوان خانواده، از وضعیت سلامتی و شرایط عبدالله اوجالان که در حال حاضر در زندان فوق‌امنیتی امرالی نگهداری می‌شود، بی‌اطلاع هستیم و نگران وضعیت او هستیم. به عنوان برادرزاده‌اش، درخواست دارم که در تاریخ 16 آگوست 2024 به ملاقات عبدالله اوجالان بروم. درخواست دارم که شرایط این ملاقات فراهم شود.»

گفتنی است، وضعیت عبدالله اوجالان همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و از آنجایی که او مدت طولانی است که از خانواده و وکلایش جدا نگه داشته شده، حتی نزدیک‌ترین افراد به او نیز اطلاعی از شرایط فعلی او ندارند. به عنوان مثال، برادرش محمت اوجالان، مدتی پیش به‌طور علنی ابراز نگرانی کرد و گفت که خانواده‌اش حتی مطمئن نیستند که اوجالان همچنان در زندان امرالی باشد.

با توجه به محدودیت‌ها و تحریم‌های شدید علیه او و شرایط انزوای اجباری، احتمالاً وضعیت جسمی و روحی اوجالان نیز تحت تأثیر قرار گرفته است. اوجالان که در سال ۲۰۲۱ در تنها تماس کوتاهش، از وضعیتش به شدت انتقاد کرد و این وضعیت را «غیرقانونی و خطرناک» توصیف کرد.

آخرین باری که عبدالله اوجالان توانست با خانواده‌اش تماس بگیرد، در تاریخ ۲۵ مارس ۲۰۲۱ بود. این تماس تلفنی که فقط ۴.۵ دقیقه طول کشید، با برادرش، محمد اوجالان، انجام شد. پس از این تماس کوتاه، هیچ ارتباط دیگری با او نداشته و به مدت ۴۰ ماه (تا آگوست ۲۰۲۴) از ملاقات با خانواده و وکلای خود منع شده است. این محدودیت‌ها و انزوای شدید اوجالان همچنان ادامه دارد و حتی اخیراً با تحریم‌های جدیدتری نیز روبرو شده است.

کد خبر 2774041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha