تمدید ممنوعیت سه ماهه ملاقات با خانواده برای اوجالان

سرویس ترکیه - دادگاه بورسا عبدالله اوجالان و دیگر زندانیان امرالی را سه ماه دیگر به ممنوعیت ملاقات با اعضای خانواده شان محکوم کرد.

به گزارش کردپرس، در حالی که 37 ماه از آخرین تماس عبدالله اوجالان رهبر در بند حزب کارگران کردستان (PKK) با بیرون از زندان می گذرد، دادگاه بورسا ممنوعیت ملاقات برای اوجالان و دیگر زندانیان امرالی را برای سه ماه دیگر تمدید کرد.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، قرار ممنوعیت دیدار با خانواده برای عبدالله اوجالان، حامیلی ییلدیریم، عمر خیری کُنار و ویسی آکتاش به مدت 3 ماه دیگر تمدید شد.

 دادگاه کیفری بورسا به درخواست وکلای اوجالان برای ارائه درخواست ملاقات خانواده پاسخ داد. 

دادگاه اعلام کرد که یک «مجازات انضباطی» جدید توسط ریاست هیأت انضباطی در 28 مارس برای عبدالله اوجالان صادر و در 12 آوریل نهایی شده است.

وکلا با اشاره به اینکه این روند بدون اطلاع آنها انجام شده است، درخواست کردند تا حکم، پرونده و مدارک انضباطی در تاریخ 26  آوریل ارائه شود. با این حال، درخواست‌ها رد شد. اعتراض وکلا به حکم «مجازات انضباطی» به دلیل قطعی بودن این رأی رد شد.

لازم به ذکر است، از 25 مارس 2021 تا کنون هیچ اطلاعی از وضعیت عبدالله اوجالان و زندانیان همبند او دریافت نمی‌شود.

آخرین دیدار اوجالان با وکلایش در تاریخ 7 آگوست 2019 انجام گرفته است.

او از سال 2014 تا کنون تنها 5 ملاقات با اعضای خانواده خود داشته و آخرین دیدار آنها مربوط به سوم مارس 2020 است که اوجالان با برادرش محمت اوجالان دیدار کرده است.

آخرین باری که صدای اوجالان شنیده شده است، مربوط می شود به 25 مارس 2021 که او در تماسی بسیار کوتاه از زندان با برادرش محمت اوجالان صحبت کرد و پس از لحظاتی این تماس از سوی مسئولان زندان قطع شد. از آن روز تا کنون دادگاه بورسا ممنوعیت ملاقات اوجالان و دیگر زندانیان امرالی را با اعضای خانوده و وکلایشان به صورت پیوسته تمدید کرده است.

همچنین گفتنی است، روز گذشته علی کُنار، برادر عمر خیری کُنار، پُلات ییلدیریم برادر حامیلی ییلدیریم و ملیحه آکتاش چتین خواهر وُیسی آکتاش نیز برای درخواست ملاقات به دفتر دادستانی عمومی بورسا و اداره زندان امرالی مراجعه کردند.

کد خبر 2770358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha