زندانی ای که کاریکاتور اردوغان را کشید، دوباره به زندان محکوم می شود

سرویس ترکیه - گوکهان گوندوز زندانی که 31 سال است در حبس به سر می برد به دلیل کشیدن یک کاریکاتور درگیر یک پرونده قضائی جدید شد.

به گزارش کردپرس، گوکهان گوندوز زندانی که 31 سال است به دلیل جرایم متعدد در زندانی کیرکلار ازمیر در حبس به سر می برد، حالا به دلیل کشیدن یک کاریکاتور از رجب طیب اردوغان درگیر یک پرونده قضائی جدید شده است.

گوندوز در نامه ای که برای یکی از دوستان خود که او نیز در زندان آدانا به سر می برد، فرستاده، کاریکتوری از اردوغان را کشیده و چیزهایی نیز درباره آن کاریکاتور اظهار کرده است.

این زندانی در نامه ای که برای دوستش ارسال کرده، کاریکاتوری از اردوغان را تصویر کرده که در آن اردوغان ترکیه را قورت داده و ترکیه در گلویش گیر کرده و دهان او باز مانده است. همین کاریکاتور سبب شده است که دادگاه کیفری چهلم ازمیر پرونده قضائی جدیدی را علیه این زندانی تشکیل بدهد و به اتهام توهین به رئیس جمهور خواستار مجازات زندان برای این زندانی شود.

گوندوز در نامه ای به وکیل خود در واکنش به این کیفرخواست نوشته است: «نه تنها این کاریکاتور و چیزهایی که نوشته ام توهین محسوب نمی شوند، بلکه تشکیل چنین پرونده ای علیه ما را می توان تویهن به اندیشه ما و روح طنز دانست.»

کد خبر 2770441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha