تنها اوجالان می تواند مسئله کرد را حل کند

سرویس ترکیه - محمت اوجالان بر ضرورت باز شدن درهای امرالی برای حل مسئله کرد تاکید کرد و نهادهای بین المللی را به واکنش فراخواند.

به گزارش کردپرس، مدت زیادی است که تجرید (اعمال انزوای اجباری) بر علیه زندانیان جزیره امرالی از جمله عبدالله اوجالان رهبر حزب کارگران کردستان (PKK) ادامه داشته و وکلا و خانواده زندانیان به دلایل نامعلومی اجازه دیدار و هیچگونه تماسی با آنها را ندارند.

پس از اعتراضات گسترده وکلا و فعالان مدنی ترکیه و خانواده های زندانیان، محمت اوجالان برادر عبدالله اوجالان آخرین بار در تاریخ 25 مارس در دادگستری اورفا توانست تنها به مدت 4 و نیم دقیقه با برادرش تماس تلفنی داشته باشد.

محمت اوجالان در گفتگو با باریش پولات خبرنگار بین النهرین گفت: «از آن زمان دیگر خبری از او نداریم. آنها بازی بسیار کثیفی راه انداخته اند. نه به وکلا و نه به خانواده ما اجازه دیدار با اوجالان را نمی دهند. رئیس اوجالان نیز در آخرین گفتگو بر غیر قابل قبول بودن این رفتار تاکید کرد. ما می خواهیم حقوقمان به رسمیت شناخته شود. رئیس اوجالان نیز مانند هر زندانی دیگری دارای حقوق قانونی و دموکراتیک است. اما این حقوق به طور کامل از بین رفته است. رئیس اوجالان یک فرد عادی نیست. او از نفوذ و قدرت بسیار زیادی در خاورمیانه برخوردار است. او همچنین مخاطب مسئله کُرد است. از سال 2015 همه درها به روی ما بسته شده است. این غیر قابل قبول است.»

اوجالان با تأکید بر اینکه کمیته بین المللی پیشگیری از شکنجه (CPT) و نهادهای بین المللی حقوق بشر مسئولیت بزرگی بر عده دارند، گفت: «دهان ما خشک شد از بس درباره تجرید سخن گفتیم. حقوق قانونی ما دارد پایمال می شود. بزرگترین مشکل مسئله کُرد است. تاثیر گذارترین فرد در حل این مسئله، عبدالله اوجالان است. حل مسئله خاورمیانه نیز در دست اوست. نزدیک به دو ماه است که شبانه روز در حال بمباران (مناطق کردنشین) هستند. اگر مسئله کرد با کشتن حل شدنی بود پس از 40 سال باید تا به حال حل شده بود. خیلی ها در این جنگ کشته شدند. این مسئله تنها به دست رئیس اوجالان و از راه های دموکراتیک حل شدنی است. زیرا او از نفوذ و قدرت بالایی برخوردار است. حکومت باید این را در نظر گرفته و آنچه را لازم است انجام بدهد.»

برادر اوجالان همچنین بر ضرورت باز شدن درهای امرالی برای پایان یافتن اعتصاب غذای زندانیان در اعتراض به انزوای اجباری تاکید.

کد خبر 10994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha