۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷

قاراسو:

توافقات انجام شده میان آنکارا و بغداد به ضرر مردم کردستان و عراق است

دولت عراق در برابر فشارهای ترکیه تسلیم شده و تاریخ را به درستی نمی‌خواند
توافقات انجام شده میان آنکارا و بغداد به ضرر مردم کردستان و عراق است

سرویس ترکیه - مصطفی قاراسو، عضو شورای اجرایی KCK، به شدت به دولت عراق و پارتی انتقاد کرد و توافقات انجام شده میان آنکارا، بغداد و اربیل را به ضرر مردم کردستان و عراق دانست.

به گزارش کردپرس، مصطفی قاراسو، عضو شورای اجرایی KCK، در گفتگو با تلویزیون مدیا خبر (Medya Haber) به شدت به دولت عراق و حزب دموکرات کردستان (KDP) انتقاد کرده و وضعیت کنونی کردستان را نگران‌کننده توصیف کرده است. قاراسو در گفت‌وگو با رسانه‌ها تأکید کرد که دولت عراق با نادیده گرفتن تاریخ و تحت فشارهای ترکیه، به توافقاتی پرداخته که به ضرر عراق و مردم کردستان است.

قاراسو ضمن انتقاد از سیاست‌های دولت عراق، گفت: «این توافقات معادل فروختن عراق به ترکیه است. دولت عراق به خاطر فشارهای اقتصادی و سیاسی ترکیه، به نوعی تسلیم شده و این توافقات به نفع مردم عراق و کردستان نیست.»

او همچنین به شدت به عدم اقدام مؤثر پارتی در مقابله با حملات ترکیه انتقاد کرد و آن را متهم به همکاری با ترکیه دانست. قاراسو وضعیت کنونی کردستان را بحرانی توصیف کرد و اظهار داشت که حملات ترکیه به مناطق کردستان به شدت ادامه دارد و مناطق دفاعی مدیا در حال سوختن هستند.

در ادامه، قاراسو به ممنوعیت فعالیت PKK در عراق اعتراض کرد و آن را ناعادلانه دانست. او افزود که در گذشته بسیاری از مقامات عراقی از نقش PKK در شکست داعش قدردانی کرده بودند و اکنون این اقدام به دلیل فشار ترکیه و پارتی صورت گرفته است.

قاراسو همچنین تأکید کرد که پارتی با استفاده از روابط خود با ترکیه، تلاش می‌کند تا دیگر گروه‌های کرد را تضعیف کند و فشار بر عراق را افزایش دهد. او از گروه‌های سیاسی کرد و نهادهای مدنی خواست تا به طور فعال از مقاومت حمایت کنند و در برابر توافقات سیاسی ضد کرد ایستادگی کنند.

کد خبر 2774345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha