درخواست گلتان کیشاناک برای شنیده شدن صدای عبدالله اوجالان در سالگرد اعلام جمهوری

سرویس ترکیه - گلتان کیشاناک، شهردار سابق دیاربکر و از چهره های نزدیک به عبدالله اوجالان رهبر در بند PKK در سخنانی خواستار شنیده شدن صدای اوجالان در سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه شد.

به گزارش کردپرس، گلتان کیشاناک، شهردار سابق دیاربکر و نماینده پیشین مجلس ترکیه، در یک برنامه تلویزیونی درخواست کرد که به مناسبت سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه در ۲۹ اکتبر، صدای عبدالله اوجالان رهبر در بند حزب کارگران کردستان (PKK) شنیده شود. او این اظهارات را در واکنش به صحبت‌های اخیر دولت باغچه لی، رهبر حزب حرکت ملی (MHP)، مطرح کرد.

کیشاناک، شهردار سابق دیاربکر، در برنامه‌ای تلویزیونی شرکت کرده و به صحبت‌های اخیر دولت باغچه لی، رهبر حزب حرکت ملی (MHP)، درباره عبدالله اوجالان واکنش نشان داد. کیشاناک که خود به عنوان یکی از افراد نزدیک به عبدالله اوجالان شناخته می شود، با اشاره به تاریخ ۲۹ اکتبر که سالگرد اعلام جمهوریت در ترکیه است، گفت: «من هم با بالا بردن سطح درخواست، فراخوانی می‌دهم. شاید به مناسبت سالگرد اعلام جمهوری در ۲۹ اکتبر، صدای اوجالان را بشنویم.»

باغچه لی چه گفته بود؟
دولت باغچه لی، رهبر ملی گرای افراطی MHP و شریک ائتلاف حاکم بر ترکیه، در نشست فراکسیون حزبش در مجلس ترکیه گفته بود: «وقتی او [عبدالله اوجالان] به ترکیه آورده می‌شد، گفت که برای هر خدمتی آماده است. حالا بیاید و پایان ترور را اعلام کند. کسانی که این درخواست من را نفهمیدند و آن را تحریف کردند، اشتباه می‌کنند. او باید در مجلس بیاید و با اعلام اینکه سلاح‌ها را زمین گذاشته‌اند و تروریسم به پایان رسیده، پایان این گروهک [PKK] را فریاد بزند. اگر این قدرت را نشان دهد، راه برای تغییرات قانونی در مورد استفاده از حق امید نیز باز خواهد شد. ما مصمم و متعهد به هر اقدام لازم هستیم. قرن جدید و زندگی جدید را با تخلیه بارهای گذشته و دستیابی به اهداف ملی با هم آغاز کنیم.»

کد خبر 2776751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha