آکادمی سازمان اطلاعات ترکیه فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد

سرویس ترکیه - آکادمی سازمان اطلاعات ترکیه(میت) با حضور رئیس سازمان اطلاعات و برگزاری نخستین کلاس درس، فعالیت آموزشی خود را رسماً آغاز کرد.

به گزارش کردپرس، ابراهیم کالین، رئیس سازمان اطلاعات ترکیه (میت)، با شرکت در اولین جلسه آموزشی آکادمی سازمان اطلاعات این کشور، بر اهمیت نقش ترکیه در زمینه نظریه‌پردازی و روش‌شناسی اطلاعات جهانی تاکید کرد و هدف آکادمی را پرورش متخصصان و توسعه علم اطلاعات دانست.

ابراهیم کالین، رئیس تشکیلات میت، در اولین جلسه آموزشی آکادمی اطلاعات، بر اهمیت نقش ترکیه در تولید مفاهیم و ادبیات علمی در حوزه اطلاعات تاکید کرد و هدف اصلی این آکادمی را پیوند میان تئوری و عمل در این حوزه عنوان کرد. کالین اظهار داشت که آکادمی اطلاعات با آموزش‌های کارشناسی ارشد و پژوهش‌های علمی در زمینه اطلاعات، امنیت و استراتژی، به پیشبرد دانش اطلاعات در ترکیه کمک خواهد کرد.

آکادمی سازمان اطلاعات ترکیه فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد

کالین ضمن اشاره به اینکه این آکادمی به روی دانشجویان بین‌المللی نیز باز است، بیان کرد که ترکیه و منطقه باید برای مواجهه با دنیای چندبُعدی و چندمحوری جدید آماده شوند و آکادمی اطلاعات نقش مهمی در این آمادگی خواهد داشت. او افزود که این آکادمی همچنین امکان آموزش تخصصی به کارکنان نهادهای دولتی را در حوزه‌های مختلف فراهم می‌آورد.

کالین همچنین با تاکید بر اهمیت فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی، تحلیل داده‌ها، امنیت سایبری و رمزنگاری، به نقش آکادمی در تربیت تحلیلگران و متخصصان در این حوزه‌ها اشاره کرد. او خاطرنشان کرد که ترکیه در زمینه روابط بین‌الملل و استراتژی دارای افراد زیادی است، اما در حوزه اطلاعات نیاز به نیروهای تخصصی بیشتری دارد و آکادمی اطلاعات به رفع این نیاز کمک خواهد کرد.

آکادمی سازمان اطلاعات ترکیه فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد

رئیس تشکیلات میت در پایان، اظهار داشت که این آکادمی با دنبال کردن تحولات جهانی و ایجاد یک جامعه اطلاعاتی با تعامل جهانی، به ترکیه کمک می‌کند تا در حوزه اطلاعات و امنیت به توانمندی‌ها و قابلیت‌های جدیدی دست یابد.

کد خبر 2775358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha