دیدار رئیس اطلاعات ترکیه با مسعود و مسرور بارزانی

سرویس ترکیه - ابراهیم کالین رئیس اطلاعات ترکیه در سفر به اقلیم کردستان با مسعود و مسرور بارزانی دیدار کرد.

به گزارش کردپرس، ابراهیم کالین رئیس سازمان اطلاعات ترکیه (میت) در سفر به اقلیم کردستان عراق با مسعود بارزانی، مسرور بارزانی و ارشاد صالح دیدار کرد. محور این دیدارها مبارزه مشترک با حزب کارگران کردستان (PKK) در اقلیم کردستان بود.

بنا بر گزارش منتشر شده در TRT ترکی به نقل از منابع امنیتی، ابراهیم کالین رئیس میت، در سفر به اقلیم کردستان با شماری از مقامات و رهبران سیاسی دیدار و گفتگو کرد. او در این سفر با مسعود بارزانی رئیس حزب دمکرات کردستان (KDP) در محل اقامت او در شهرستان پیرمام استان اربیل دیدار کرد. در این دیدار دوجانبه درباره اوضاع سیاسی و آخرین تحولات منطقه تبادل نظر شد.

کالین همچنین با مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، روبار احمد وزیر کشور و مدیران محلی و همچنین حسن توران رئیس جبهه ترکمن عراق و  ارشاد صالحی نماینده جبهه ترکمن از حوزه کرکوک در مجلس عراق دیدار و گفتگو کرد. در این دیدارها تحولات منطقه، روابط دوجانبه و مبارزه موثر با PKK مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لازم به ذکر است که کالین در سفر هفته گذشته خود به عراق با عبداللطیف راشد رئیس جمهور عراق و محمد شیعه السودانی نخست وزیر عراق و همچنین برخی از نمایندگان گروه های شیعه و سنی و ترکمن دیدار کرد.

کد خبر 2766340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha