بازداشت ۲۲۲ تن در عملیات علیه PKK در ۳۶ استان ترکیه + فیلم

سرویس ترکیه - وزیر کشور ترکیه، از بازداشت ۲۲۲ مظنون در عملیات‌ علیه PKK در ۳۶ استان مختلف ترکیه خبر داد.

به گزارش کردپرس، علی یرلی کایا، وزیر کشور ترکیه، اعلام کرد که در عملیات‌ موسوم به «گرز-۸» که در ۳۶ استان ترکیه علیه اعضای حزب کارگران کردستان (PKK) انجام شد، ۲۲۲ مظنون دستگیر شده‌اند.

بنا بر گزارش خبرگزاری آنکا، یرلی کایا در اطلاعیه ای که از طریق حساب X خود منتشر کرد، گفت که در سری عملیات‌ «گرز-۸» که تحت هماهنگی ریاست کل اداره امنیت ملی و ریاست اطلاعات و توسط شعبه‌های پلیس ضد ترور در ۳۶ استان مختلف ترکیه انجام شد، ۲۲۲ مظنون دستگیر شدند.

او افزود:

«این مظنونان به اتهام عضویت در گروهک مسلح و به‌عنوان افرادی که احتمال دارد به نیروهای این سازمان (PKK) در مناطق روستایی بپیوندند، دستگیر شده‌اند. همچنین، برخی از آنها در گذشته در فعالیت‌های این سازمان نقش داشته‌اند، و از طریق حساب‌های رسانه‌های اجتماعی به تبلیغ برای این سازمان پرداخته‌اند، منابع مالی فراهم کرده‌اند، به عنوان همدست و پیک برای این سازمان عمل کرده‌اند، و در ساختارهای وابسته به این سازمان در اروپا فعالیت داشته‌اند. علاوه بر این، برخی از آنها دارای احکام حبس قطعی و سابقه و تحت تعقیب هستند.»

بازداشت ۲۲۲ تن در عملیات علیه PKK در ۳۶ استان ترکیه + فیلم

وزیر کشور ترکیه همچنین اعلام کرد که در نتیجه این سری عملیات‌، اسلحه‌های غیرمجاز، تفنگ‌های شکاری غیرمجاز، مقادیر زیادی ارز خارجی و لیر، و همچنین تعداد زیادی لوازم دیجیتالی و اسناد مربوطه ضبط شده است.

کد خبر 2774171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha